خبرگزاری تسنیم به‌دنبال شکستن قرق رسانه‌های خارجی است

خبرگزاری تسنیم به‌دنبال شکستن قرق رسانه‌های خارجی است

خبرگزاری تسنیم: همایش سراسری مدیران دفاتر استانی خبرگزاری تسنیم با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد این خبرگزاری و جمعی از مسئولان ‌استانی در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، همایش سراسری مدیران دفاتر استانی خبرگزاری تسنیم از بیستم تا بیست و سوم مردادماه امسال با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد این خبرگزاری و مسئولان استانی‌ در شیراز برگزار شد.

آیت‌الله سیّدعلی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)، در حاشیه همایش سراسری مدیران دفاتر استانی خبرگزاری تسنیم در دیدار با مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد این خبرگزاری، اظهار داشت:  پایبندی خبرگزاری‌ها به دو اصل راستی و امانت در گفتار بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه را برطرف می‌کند و خبرگزاری تسنیم به این دو اصل پایبند است.

وی با بیان اینکه عرصه خبر، عرصه بسیار گسترده‌ای است و عناصر استکباری و صهیونیست تمام تلاششان بر این است که مردم را در یک حالت ناآگاهی قرار دهند افزود: چه در جامعه اسلامی و چه در کشورهایی دیگر نیاز به خبرگزاری‌هایی با اطمینان وجود دارد.

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با اشاره به حدیثی از معصوم (ع) مبنی بر اینکه به زیاد نماز خواندن و زیاد حج رفتن و حتی نجوای شبانه افراد نباید توجه کرد، گفت: معصوم (ع) در این حدیث می‌گوید باید به راستگویی و ادای امانت توجه کرد و در عرصه خبر نیز باید به این دو عنصر التزام داشت.

دستغیب افزود: کسانی که مسئولیت سنگین عرصه خبرنگاری را پذیرفتند باید راست گفتار و امانتدار باشند و رعایت مصالح نظام مقدس اسلامی و امانت الهی را که همان ولایت فقیه است، داشته باشند.

تولیت آستان شاهچراغ (ع) با تاکید بر تقید و التزام نسبت به اصول ارزش‌ها خاطرنشان کرد: ولایت‌محوری نکته‌ای است که اگر نبود آن مشروعیت نظام را با مشکل مواجه می‌کرد و الحمدلله کشور ایران از این نعمت برخورداراست.

وی به شخصیت بارز شهید دستغیب نیز اشاره و تصریح کرد: شهید دستغیب از کسانی بودند که عمر خود را در سیر و سلوک گذراندند و به حق همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند، معلم اخلاق بودند.

دستغیب بیان کرد: شهید دستغیب از آغاز نهضت امام (ره) از نخستین کسانی بودند که لبیک گفتند و همیشه ملازم امام خمینی(ره) بودند و به جمله معروف "من اطاع الخمینی فقد اطاع الله"  نه فقط به لفظ بلکه در عمل اعتقاد داشتند.

تولیت آستان شهید دستغیب با اشاره به 15 هزار شهید استان فارس در دوران دفاع مقدس گفت: محبوبیت شهید دستغیب به حدی در جامعه زیاد بود که  با یک پیام ایشان آحاد مردم و جوانان در جبهه‌ها حضور می‌یافتند.

مجید قلی‌زاده، مدیرعامل خبرگزاری تسنیم، نیز در این دیدار اظهار داشت: از آغاز فعالیت خبرگزاری تسنیم تلاش کردیم که با ارزیابی بزرگواران و کارشناسان رسانه‌ای خط محکم اصولگرایی را تحکیم کنیم و با انعکاس خبرهای داخلی و خارجی قرق استبداد رسانه‌های خارجی را بشکنیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش در سومین حرم اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: خبرگزاری تسنیم یک خبرگزاری اصولگرا است که مدت سه سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و در این سه سال به یاری خداوند توفیقات خوبی کسب کرده است.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم گفت: این خبرگزاری در حال حاضر جزو سه خبرگزاری برتر کشور است و دفاتر آن نیز در تمام استان‌های کشور برقرار شده است و همه اخبار سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را پوشش می‌دهند.

قلی‌زاده با اشاره به توجه خبرگزاری تسنیم به بیداری اسلامی افزود: در بحث بیداری اسلامی در کشورهای سوریه، لبنان و عراق دفتر تشکیل شده است و به بیداری اسلامی و اتفاقاتی که در منطقه رخ داده پرداخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این خبرگزاری در کشورهایی مانند آمریکا هم رابط خبری دارد و تلاش ما بر این است که نگاهمان به انگشت اشاره مقام معظم رهبری باشد و در مسائل داخلی و خارجی همسو با نظرات ایشان برنامه‌ریزی کنیم.

مجید قلی‌زاده، مدیرعامل خبرگزاری تسنیم در همایش سراسری مدیران دفاتر استانی این خبرگزاری نیز با بیان اینکه یکی از بزرگترین وظایف رسانه‌ها نگه‌داشتن مردم در صحنه‌های دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی است، اظهار داشت: «اطلاع‌رسانی» و «فرهنگ‌سازی» در یک جامعه دینی همواره علاوه بر تولید خبر باید مردم را به‌سمت معنویت و اخلاق سوق دهد.

وی افزود: باید رسانه‌ها ترویج‌دهنده و تقویت‌کننده روحیه اسلامی در جامعه باشند و با ابتکار و خلاقیت در تمامی زمینه‌ها از جمله علمی، فرهنگی و دینی وارد شوند. رسانه‌ها باید این موضوع را باور داشته باشند که با رویکرد خود می‌توانند مشکلات جامعه را از بین ببرند.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه اولویت اصلی رسانه‌ها امروز باید حضور انقلابی و دینی در عرصه‌های مختلف و توجه به مسائل داخل کشور باشد، به اهداف شکل‌گیری دفاتر استانی خبرگزاری تسنیم در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری دفاتر استانی خبرگزاری تسنیم با رایزنی و همفکری بسیاری تشکیل شده است چراکه بیش از نیمی از اخبار کشور در درون استان‌ها اتفاق می‌افتد.

وی «دین‌مداری»، «اخلاق‌مداری»، «نقد منصفانه» و «ترویج و آگاهی‌بخشی در جامعه» را از اولویت‌های اصلی رسانه در جامعه اسلامی دانست و با تأکید بر اینکه شرط ماندگاری یک رسانه همراهی مردم است، اظهار داشت: دیگر هدف فعالیت دفاتر استانی خبرگزاری تسنیم در سراسر کشور، توجه به مطالبات مردم است، از همین حیث دغدغه‌های اصلی مردم باید مدنظر دفاتر استانی این خبرگزاری در نقاط مختلف باشد.

قلی‌زاده با بیان اینکه درحال حاضر دفاتر استانی خبرگزاری تسنیم چراغ هدایت‌گر و روشنگرانه در مسیر پیشرفت استان‌هایشان هستند، تأکید کرد: مدیران دفاتر استانی تسنیم با هماهنگی سایر گروه‌های خبری این خبرگزاری، تلاش می‌کنند تا فراتر از آنچه در پایتخت سیاسی کشور رخ می‌دهد، عدالت خبری را در کشور برقرار و رویدادهای خبری را پیگیری کنند.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم با بیان اهداف همایش سراسری مدیران استانی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تخصصی و حرفه‌ای با حضور اساتید صاحب‌نام در مسائل رسانه‌ای کشور، بررسی و تبیین موضوعات مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله اهداف اصلی این همایش است.

سعدالله زارعی نیز در همایش سراسری مدیران دفاتر استانی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: خبرگزاری تسنیم در فضایی متولد شد که نیاز به یک تکاپوی جدی در عرصه تحولات بین‌المللی وجود داشت.

وی با بیان اینکه در سطح منطقه، جنبش‌های بیداری اسلامی پدید آمده بودند افزود: در این عرصه به اندازه کافی قلم‌های توضیح‌دهنده و راهنما وجود نداشتند از این رو دوستان عزیز و مدیریت این خبرگزاری به فکر افتادند که تلاشی برای ساماندهی این مسأله مهم داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه کار کردن در عرصه رسانه و تولد رسانه در فضایی که رسانه‌های متعددی در صحنه حضور دارند و نیازی که به تمایز وجود دارد، از اهمیت ویژه برخوردار است، خاطرنشان کرد: در این عرصه هر رسانه تلاش دارد خود را با تمایز معرفی کند و  این مسأله از سختی‌هایی برخوردار است.

زارعی با بیان اینکه تجربه کار بین‌المللی تجربه ضعیفی بود و روزنامه‌های کشور کمتر وارد این موضوع شده بودند، تصریح کرد: روزی که خبرگزاری تسنیم آغاز به‌کار کرد، فاقد تجربه و فاقد توانمندی لازم در این عرصه بودیم.

وی با اشاره به اینکه دوستان ما با جدیت و اعتماد به نفس وارد این عرصه شدند، بیان کرد: امروز می‌بینیم که این خبرگزاری توانسته مجموعه‌ای از انسان‌های متعهد را دور خود جمع کند و به اخبار مهم به‌ویژه در عرصه بین‌الملل سامان دهد. این کار بزرگی بود و انصافاً باید تبریک گفت.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه کار در این زمینه هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است، عنوان کرد: این حاکی از ضعف و نقص در مدیریت و یا بخش‌هایی که فعالیت دارند نیست، بلکه نرسیدن به نقطه مطلوب به دلیل عظمت عرصه خبرهای خارجی و تنوع این خبرهاست و می‌طلبد کار بیشتر و منسجم تری در این حوزه انجام شود.

زارعی با اشاره به اینکه درباره یمن یک مسأله اساسی وجود دارد و آن این است که مطلوب برای انصارالله چیست و وضع کنونی در یمن چیست، اظهار داشت: خیلی‌ها تصور می‌کنند که به دست گرفتن یک کشور برای یک جنبش انقلابی نقطه اوج است.

وی افزود: با وجود اینکه این مسأله در یمن از اهمیت برخوردار است اما این مسأله خالی از مخاطرات نیست زیرا یکی از مسائل مهم این است که این هدف با چه هزینه‌ای انجام می‌شود؟

این کارشناس مسائل سیاست خارجی خاطرنشان کرد: برخی از جنبش‌ها برای رسیدن به قدرت مطلق، برخی برای اثرگذاری بر قدرت و برخی برای بهره‌مندی از قدرت به وجود می‌آیند که در جای خود حائز اهمیت است.

زارعی با بیان اینکه جنبش حزب‌الله یک جنبش مقاومت ضدصهیونیستی با هدف تضعیف مداوم صهیونیست بنا شده است، تصریح کرد: هدف‌گذاری این جنبش در واقع، تضعیف مداوم و سیستماتیک رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به اینکه فرض بر این است که حزب‌الله دولتی تشکیل داد که طبیعتاً در انواعی از محاصره‌ها قرار می‌گرفت، بیان کرد: آیا این جنبش اجتماعی در چنین شرایطی تضمین نیاز ندارد، یا مانند یک دولت با یک موج اجتماعی می‌آید و با یک موج اجتماعی خارج می‌شود؟

این کارشناس مسائل سیاست خارجی عنوان کرد: جنبش وقتی به دولت تبدیل شود، دیگر نمی‌تواند جنبش باشد بلکه تبدیل به دولت می‌شود و قادر نیست که نقش‌هایی که در قالب جنبش انجام می‌دهد ایفا کند.

زارعی با بیان اینکه به دست گرفتن دولت توسط جنبش حزب‌الله لبنان به صلاح و نفع نیست، اظهار داشت: اگر جنبش امنیت نداشته باشد، قادر نیست خود را در آن سرزمین حفظ کند زیرا باید در ساختار حقوقی آن کشور به رسمیت شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه حزب‌الله لبنان باید از به دست گرفتن دولت پرهیز کند، افزود: حزب‌الله قاعده ثلث ضامن را مطرح کرده یعنی باید یک سوم کرسی‌های دولت را در اختیار داشته باشد زیرا براساس قانون لبنان مصوبات مهم نیاز به رأی دو سوم به علاوه یک وزرا در کابینه دارد در این صورت هیچ‌گاه از طرف دولت، امکان مقابله با حزب‌الله وجود نداشته و حزب‌الله با دست باز هدفش را پیگیری می‌کند.

زارعی خاطرنشان کرد: این یک مدل است که با وجود اینکه جنبش فعال دولت را به دست نگرفته است، اما اهداف خود را پیگیری می‌کند و مانع شکل‌گیری روند ضد مقاومت می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در یمن باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که شرایط مطلوب و مناسب برای شکل‌گیری جنبش انصارالله چیست، تصریح کرد: آیا مشارکت در دولت به دست گرفتن دولت بوده یا اثرگذاری؟ این سؤال جدی در این مسأله وجود دارد.

وی شکل‌گیری حکومت با مشارکت ملی تمام طیف‌های سیاسی را شیوه مطلوب برای انصارالله دانست و گفت: انصارالله باید از سهم مناسب سیاسی برخوردار باشد و این سهم از یک مسیر درست به وجود آمده باشد، این برای انصارالله مناسب است و دستاوردهای زیادی در پی دارد.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه فرض کنید انصارالله حکومت را به‌دست آورده و انصارالله می‌توانست این کار را در ماه‌های گذشته انجام دهد، خاطرنشان کرد: به محض اینکه چنین اتفاقی بیفتد باید پاسخگوی صدها مشکل اقتصادی مردم باشد در حالی که توانایی واقعی برای پاسخگویی ندارد.

زارعی با بیان اینکه مسأله دیگر این است که انصارالله به عنوان دولت باید در قواعد حقوقی شناخته شده بین‌المللی حرکت کند تصریح کرد: این مسأله برای انصارالله، مشکلاتی را در پی می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه تمام موافقان و مخالفان در یمن پذیرفتند که انصارالله کارآمدترین جریان سیاسی اجتماعی است که از بازوی قوی سیاسی هم برخوردار است، بیان کرد: در استان‌های با اکثریت زیدی این امکان وجود ندارد که بدون تأثیر انصارالله کاری انجام داد.

وی با بیان اینکه در صعده، صنعا و غیره وضعیت انصارالله به گونه‌ای است که تا ده‌ها سال آینده نمی‌شود بدون نظر انصارالله کاری را انجام داد، عنوان کرد: این مسأله پذیرفته شده است که هر سیاست کلان با تأثیر انصارالله توأم باشد.

زارعی اظهار داشت: مسأله کلیدی دیگر در صحنه مأموریت انصارالله، منطقه‌ای بودن آن است نه درونی همان‌گونه که حزب‌الله منطقه‌ای عمل می‌کند و هر جا لازم باشد در منطقه کمک می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه ما در منطقه با دشمنان جدی مواجه هستیم که یکی از آنها رژیم صهیونیستی است، افزود: یک جنبش ملی قادر به ایفای نقش در سطح فرامنطقه‌ای است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه انصارالله در نقطه کانونی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با پس گرفتن و یا پس دادن شهر تعز در این مسأله خللی پدید نمی‌آید، زیرا اصل این قضیه این است که یک جنبش فرامنطقه‌ای بماند و ایفای نقش کند.
زارعی با اشاره به مسأله سوریه گفت: اردیبهشت 94 در سوریه فعل و انفعالاتی انجام می‌شد و موج جدیدی که نتیجه آن تصرف استان ادلب بود، پدید آمد.

وی با بیان اینکه این اتفاقات سبب شد در اردیبهشت همان سال موجی از افکار عمومی و عملیات روانی علیه دولت سوریه شکل بگیرد و تا حدودی مشکلاتی را در دولت سوریه به وجود آورد که باید متوقف می‌شد و توسط جبهه مقاومت عملیات‌هایی انجام شد خاطرنشان کرد: منطقه زبدانی نقطه اتصال‌دهنده تروریست‌های لبنان و سوریه، نقطه‌ای امنیتی و تعیین‌کننده امنیت مناطق دیگر است که با ورود حزب‌الله و پاک‌سازی بخش‌های زیادی از کوه‌‌های زبدانی، جریان تروریستی تا حد زیادی پاک‌سازی شد.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای با اشاره به اینکه عملیات دیگری در استان جنوبی درعا صورت گرفت و بخش زیادی از آن آزاد شد، ادامه داد: با این کار روندی که تروریست‌ها ایجاد کردند متوقف شد و تا حدی به عقب رانده شدند، اتفاقاتی که بر سوریه سایه انداخت، برگزاری انتخابات در ترکیه بود، در این انتخابات جریان کردی دموکراتیک خلق‌ها که شعبه‌ای از پ.ک.ک هست توانست موقعیت مناسبی به دست آورد که همزمان با فعل و انفعالات کردها در سوریه بود.

زارعی گفت: اردوغان مجبور به درگیری با این کردها شد و برای اینکه از این درگیری خارج شود و بگوید این یک مسئله منطقه‌ای است حمله به مناطقی که در اختیار کردها بود را در دستور کار قرار داد. در همین اثنا، آمریکا متوجه شد اتفاق جدیدی در سوریه به وجود می‌آید، بنابراین سیاست دخالت نیابتی در ترکیه را در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه آمریکا چند هزار نفر را به‌منظور مبارزه ضد اسد در سوریه وارد میدان کرد، اظهار داشت: تمام این موارد نیاز به حمایت داشت که آمریکا با دولت اردوغان وارد گفت‌و‌گو شد و اختیار پایگاه اینجرلیک را در دست گرفت.

زارعی با اشاره به اینکه اردوغان طرح 10 ماده‌ای اوباما را به یک مسأله اساسی ربط داد و مشروط کرد، افزود: اردوغان بیان کرد به شرطی که منطقه امن در سوریه ایجاد شود، این طرح را می‌پذیرد آمریکا نیز پذیرفت که منطقه امن را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه آنچه در حال حاضر در بعد تبلیغاتی مشاهده می‌شود، گویا آمریکا طرح جدیدی را بیان می‌کند، گفت: آمریکا به دنبال تضعیف دولت بشاراسد است و یک طرح جدید را دنبال می‌کند به این معنا که حکومت در سوریه تغییر کند بدون اینکه ساختار تغییر کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آمریکا در سوریه، تغییرات بنیادی در سیاست بدون تغییر ساختار را در دستور قرار داده است، خاطرنشان کرد: آمریکا از تغییر در ساختار در عراق، لیبی و یمن تجربه خوبی ندارد.

زارعی ادامه داد: آمریکا از یک طرف به ظاهر می‌گوید با بشاراسد مسأله ندارد ولی باید سیاست‌ها تغییر کند اما در عین حال می‌گوید اسد باید عوض شود و همان ساختار بماند.

وی با اشاره به اینکه این‌ها پیچیدگی مسأله سوریه را نشان می‌دهد، بیان کرد: آنچه درباره سوریه در فضاهای رسمی بیان می‌شود، پوششی بر دعوای سری و اعلام ‌نشده، است اما باید حواس، جمع باشد چون آمریکا طرح تحول در سوریه را دنبال می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه امکان ندارد که عربستان و آمریکا با هم بر سر ماندن بشاراسد در سوریه توافق داشته باشند عنوان کرد: وضعیت سوریه تحت کنترل جبهه مقاومت است.

زارعی با اشاره به اینکه شرایط کنونی بیانگر این است که در بعد سیاسی هنوز چیزی که بتواند مبنای حرکت مشترک باشد، به‌وجود نیامده است گفت: در این زمینه نیاز به گفت‌و‌گو و مباحثه در منطقه وجود دارد.

سیّدعلی میررضوی، مدیرکل استان‌های خبرگزاری تسنیم، نیز در این همایش با تأکید بر اینکه توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری مورد توجه مدیران دفاتر استانی تسنیم قرار گیرد، گفت: باید به این دغدغه‌ها در سوژه‌پردازی توجه بیشتری شود.

وی به رتبه‌بندی استان‌ها از مردادماه 93 تا مرداد 94 پرداخت و اظهار داشت: از لحاظ کمی استان‌های خراسان رضوی، قم، مازندران، اصفهان، قزوین، زنجان، لرستان و مرکزی بیشترین خبرها را منتشر کرده‌اند.

مدیرکل استان‌های خبرگزاری تسنیم ادامه داد: اصفهان، خراسان رضوی، فارس، قم، لرستان، البرز، آذربایجان غربی و خراسان شمالی نیز کیفی‌ترین اخبار را در طول زمان یاد شده تولید و منتشر کرده‌اند.

میررضوی به پرانعکاس‌ترین اخبار اداره کل استان‌های خبرگزاری تسنیم اشاره کرد و گفت: مصاحبه با فرزند شهید بهشتی با تیتر " نه قاطع شهید بهشتی به رجوی و اختلاف نظر با بنی صدر"، سلسله گزارش‌های زیست محیطی استان لرستان، " زخم و درد همبازی نرگس" ، " راز هم‌نشینی سارا و سهیل"، " حال و هوای حاج رجب" و غیره از جمله این اخبار بوده است.

مدیرکل استان‌های خبرگزاری تسنیم با اشاره به معیارهایی که برای مشخص کردن نقاط قوت و ضعف استان‌ها در نظر گرفته شده است، بیان کرد: صحت اخبار، جامعیت اخبار، سوژه‌یابی، سرعت در اخبار و میزان تعامل مدیران با دفتر استانی از جمله معیارهای مد نظر در ارزیابی مدیران استانی است.

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مواردی مانند ازدواج، اشتغال، حفظ محیط زیست، تهاجم فرهنگی، ترویج فرهنگ شهادت و فرهنگ کتابخوانی، حفظ وحدت شیعه و سنی و اقتصاد مقاومتی گفت: باید به این دغدغه‌ها در سوژه‌پردازی بیشتر توجه شود.

میررضوی با بیان اهمیت اقتصاد مقاومتی افزود: ظهور و بروز اصلی این موضوع در استان‌ها است و مدیران استانی باید توجه بیشتر روی مسئله داشته باشند.

مدیرکل استان‌های خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: بیان مشکلات شهری و روستایی و مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرها، معرفی جاذبه‌های گردشگری و احیا و مرمت آثار باستانی از دیگر موارد مورد توجه خبرگزاری تسنیم در انعکاس اخبار است.

سیّداحمدرضا دستغیب، دبیر هیئت امنای حرم شاهچراغ (ع) نیز در حاشیه این همایش سراسری، در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه خبرگزاری انقلابی تسنیم جلوه جناحی سیاسی ندارد، گفت: این خبرگزاری نقش خود را در هوشیار کردن افکار عمومی در موضوع‌های مختلف به خوبی انجام داده است.

وی با ابراز خرسندی از میزبانی شاهچراغ(ع) از دومین همایش سراسری مدیران دفاتر استانی در شیراز اظهار داشت: خبرگزاری تسنیم یکی از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی است که فقط جنبه خبری ندارد بلکه جنبه بیدارسازی و هوشیار کردن افکار عمومی را نیز همواره مد نظر دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه خبرگزاری تسنیم جلوه جناحی و سیاسی ندارد، افزود: دقت در صحت انتشار اخبار، تأثیر مؤثر بر ذهنیت افکار عمومی، رویکرد بین‌المللی و اطلاع‌رسانی مناسب از تحولات منطقه‌ای از جمله ویژگی‌های بارز خبرگزاری تسنیم است.

دبیر هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به اجرای طرح توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و ایجاد برخی موانع در آن تصریح کرد: ایجاد بازارهای متعدد در جوار حرم شاهچراغ(ع) این آستان مقدس را محصور کرده است.

دستغیب با تأکید بر لزوم ایجاد راه‌های دسترسی بیشتر به این حرم مطهر عنوان کرد: در حال حاضر با اجرای طرح توسعه حرم مطهر بازگشایی مسیرها برای سهولت در رفت و آمد زائران در برنامه است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تأکید بر اینکه در مسیر توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) تاکنون هیچ تخلفی صورت نگرفته و هیچ خانه ثبتی تخریب نشده است بیان کرد: توسعه این حرم مطهر علاوه بر برکات معنوی برای اقتصاد شهر نیز مناسب است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روزانه درخواست‌های زیادی برای اقامت در جوار حرم شاهچراغ (ع) می‌شود گفت: شبستان امام خمینی (ره) که به تازگی در حرم شاهچراغ (ع) ساخته شده بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

وی همچنین از افتتاح مرکز همایش‌های حرم شاهچراغ (ع) در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این مرکز و شبستان جدید هدیه مقام معظم رهبری به حرم شاهچراغ (ع) بوده است و با بهره‌برداری از آن، حرم مطهر شاهچراغ(ع) به مرکز برگزاری همایش‌های مختلف ملی و بین‌المللی تبدیل می‌شود.

دبیر هیئت امنای حرم مطهر شاهچراغ (ع) با اشاره به فعالیت 110 راهنمای تور در این آستان مقدس و بازدید ماهانه 5 هزار گردشگر از این حرم مطهر اظهار داشت: توسعه حرم شاهچراغ (ع) به گردشگری اقتصادی نیز کمک کرده ‌‌به‌طوری که یک شب اقامت به هتل‌های شیراز اضافه شده است.

مجید قلی‌زاده، مدیرعامل خبرگزاری تسنیم، نیز در این دیدار با قدردانی از آیت‌الله سیّد علی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) و دبیر هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در میزبانی از همایش سراسری مدیران دفاتر استانی این خبرگزاری، اظهار داشت: در مدت فعالیت تولیت جدید آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف فرهنگی و عمرانی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) است و باید آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) نیز بیش از پیش محوریت برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی باشد.

انتهای پیام/ ‌ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon