زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان مشگین‌شهر تقویت شود


زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان مشگین‌شهر تقویت شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه مشگین‌شهر گفت: با توجه به اینکه فرهنگ زیربنای تعالی بوده باید برای رسیدن به توسعه و پیشرفت همه‌جانبه در شهرستان مشگین‌شهر زیرساخت‌های فرهنگی را تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشگین‌شهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار عصر امروز در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: مسیر رسیدن به کمال و توسعه از فرهنگ عبور می‌کند و برای رسیدن به توسعه و پیشرفت همه‌جانبه باید زیرساخت‌های فرهنگی را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه بحث فرهنگ جزو بحث‌های بنیادین و اساسی نظام اسلامی است و  فرهنگ نباید مورد غفلت قرار گیرد، تصریح کرد: هر چقدر هم شهرستان در سایر بخش‌ها توسعه یابد، اما  از فرهنگ غافل باشیم، توسعه مقبولی نخواهد بود چرا که تقویت فرهنگ و باورهای دینی مردم  مسیر رسیدن به کمال است.

امام جمعه مشگین‌شهر  با اشاره به اینکه  یکی از بسترهای ارزشمندی که می‌توانیم پیام‌هایی را به مردم و جامعه برسانیم فرهنگ انتظار است، افزود: فرهنگ عاشورا، فرهنگ غدیر و فرهنگ بعثت از جمله بسترهای دیگری بوده که باید پیام‌های ارزشمند آنها به نسل جدید و جوانان  انتقال یابد.

باوقار با تشریح اینکه صدا و سیما می‌تواند با ساخت سریال‌های متعدد پیام‌های عاشورا، بعثت و غدیر را به مردم منتقل کرده و فرهنگ عمومی را تقویت کند، گفت: صدا و سیما می‌تواند با دعوت از کارشناسان علمی، مذهبی، سیاسی و سایر حوزه‌ها در راستای تقویت فرهنگ عمومی گام مثبتی بردارد که در این زمینه در سال‌های اخیر گام‌های ارزشمندی از سوی صدا و سیما  برداشته شده  است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود صدا و سیما با تولید و پخش برنامه‌های مناسب در راستای تقویت مسایل اخلاقی، تقویت فرهنگ صرفه‌جویی، تقویت فرهنگ وجدان کاری، تقویت روحیه ایثار، احترام به قانون از جمله رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ترویج سبک زندگی اسلامی و دوری از زندگی تشریفاتی و ترویج  ازدواج آسان گام مثبتی بردارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به نقش  تاثیرگذار صدا و سیما در جامعه ما اظهار کرد: نقش صدا و سیما در تقویت ارزش‌های اسلامی خیلی بیشتر از سایر رسانه‌ها بوده به حدی که خود به تنهایی می‌تواند ارزش‌های دینی و اسلامی را در بین افراد جامعه تقویت و ترویج کند.

در این جلسه فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز با بیان اینکه فرهنگ به تعبیر مقام معظم رهبری همانند هوایی است که تنفس می‌کنیم، گفت: جنگ نرم و تهاجم فرهنگی که برای استحاله انقلاب اسلامی ایران انجام می‌شود فراتر از مرزه است و از ماهوارهها عبور کرده و در حال حاضر با گوشی‌های هوشمند و از طریق شبکه‌های اجتماعی به جیب فرزندان این مرز و بوم وارد شده است.

ابراهیم امامی وظیفه و هدف  اصلی صدا و سیما  را تعمیق باورهای دینی و اسلامی دانست وبیان کرد: تنظیم برنامه‌ها  بایستی طوری باشد که قشرهای مختلف جامعه را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon