جداسازی حداکثر ۲۲ دانش‌آموز از هر هزار نفر به نام استعداد برتر

جداسازی حداکثر 22 دانش‌آموز از هر هزار نفر به نام استعداد برتر

خبرگزاری تسنیم:رئیس مرکز استعدادهای درخشان گفت:‌ حداکثرنسبت جداسازی دانش آموزان دارای استعدادهای برتر که حاضر به اجرای آن هستیم ۲۲ دانش‌آموز به ازای هر یک هزار نفر است که هم‌اکنون به سمت این هدف در حال حرکت هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین شجاعی رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان وزارت اموزش و پرورش امروز در نشست تربیت مدرسان طرح شهاب اظهار داشت: در سال 73 باشگاه دانش‌پژوهان جوان تشکیل شد،این باشگاه برای تربیت دانش‌آموزان جهت اعزام به المپیادهای علمی زیر نظر مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان تاسیس شد.

وی با بیان اینکه نخستین قدم‌های طرح شهاب که شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است در سال 86 آغاز شد، گفت: البته این موضوع در بنیاد ملی نخبگان شکل گرفت اما شهاب در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موجودیت پیدا کرد و از سال 90 این موضوع به مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان سپرده شد.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ادامه داد: درسال تحصیلی 93-94 یک منطقه در هر استان درگیر طرح شهاب شد و براین اساس از مناطق بسیار کوچک تا مناطقی با دانش آموزان زیاد تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و در نهایت 128 هزار دانش‌اموز مستعد در پایه چهارم دبستان شناسایی شدند.

شجاعی عنوان کرد: طرح شهاب امسال با توسعه منطقی و نه چندان زیاد در دو پایه تحصیلی دیگر توسعه می‌یابد به گونه‌ای که تمام مناطقی که طرح شهاب در پایه چهارم ابتدایی آنها اجرا می‌شد کار را ادامه خواهند داد و پایه پنجم را نیز تحت پوشش قرار خواهند داد و در برخی از استان‌های دیگر نیز پایه چهارم ابتدایی تحت پوشش طرح شهاب قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: هدف ما تحت پوشش قراردادن تمام دانش آموزان دارای استعدادهای برتر در تمام مدارس و تمام پایه‌های تحصیلی است.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به اینکه تقویت باورهای دینی، دلبستگی به فرهنگ و ارزشهای انقلابی و ایرانی یک اصل محوری در آموزش و پرورش استعدادهای برتر است، افزود: اولویت‌های علم و فناوری در نقشه جامع علمی کشور باید به عنوان فرآیند هدایت تحصیلی صاحبان استعدادهای برتر مورد توجه قرار گیرد یعنی نیازهای کشور مورد ملاحظه قرار گرفته و براساس آن هدایت تحصیلی ساماندهی شود.

شجاعی گفت: نیروی انسانی در سطوح مختلف آموزشی، مدیریت و کارشناسی در آموزش و پرورش استعدادهای برتر باید با مقاصد و رویکردهای تخصصی این حوزه آشنا بوده و برای اجرای برنامه‌ها توانمند باشند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی در آموزش و پرورش استعدادهای درخشان تلفیقی و بدون جداسازی است، عنوان کرد: با توجه به شرایط کنونی استمرار روش تفکیکی با رعایت اصل جداسازی حداقلی مورد تأکید است. اما اعلام می‌کنیم که روش تلفیقی وظیفه آموزش و پرورش است و باید آن را در تمام مدارس کشور اجرایی کند.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ادامه داد: حداکثر نسبت جداسازی که حاضریم آن را اجرا کنیم 22 تا 23 نفر در هر هزار دانش آموز است که در سالهای گذشته این رویه اجرا نشد. در تمام مناطقی که مدارس استعدادهای درخشان وجود دارد با شیب منطقی به سمت این هدف حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon