افضلی‌فرد: پرونده سفرهای خارجی کفاشیان مورد بازبینی قرار می‌گیرد


افضلی‌فرد: پرونده سفرهای خارجی کفاشیان مورد بازبینی قرار می‌گیرد

خبرگزاری تسنیم: دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده سفرهای خارجی رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کمیته سلامت اداری این موضوع را پیگیری می‌کند، آن‌ها اعلام کردند مدارک این کمیته مستند است که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد در حاشیه حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در استان اردبیل،‌ اظهار داشت: پرونده تخلفات پدیده شاندیز جزء پرونده‌های مهم و کلان کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی است که رسیدگی به این پرونده هم بر اساس شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی و هم رسیدگی به طرز کار قوای 3 گانه مورد بررسی و تحقیق میدانی قرار گرفته است.

وی گفت: در راستای رسیدگی به این پرونده از مسئولان زیادی بازخواست شده و در این رابطه نیز جلسات متعددی در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برگزار شده است که عوامل بروز این مشکلات باید به زودی مشخص شده و راه کار برون رفت این مشکل مشخص شود.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان تخلفات صورت گرفته در این پرونده برخی از مسئولان اجرایی نیز سهیم بودند که متأسفانه تا به امروز با این افراد برخوردی انجام نشده و حتی بحث تملک و تصرف زمین برای این پروژه نیز در چهار‌چوب قانونی صورت نگرفته است.

افضلی‌فرد تصریح کرد:‌ 146 هزار نفر در پرونده پدیده به نوعی درگیر موضوع هستند که در واقع به یک پروژه ملی تبدیل شده که باید در عین برخورد با متخلفان این موضوع را طوری مدیرت کنیم که سهامداران و کارکنان این پروژه متضرر نشوند.

وی بیان کرد: انتظار داریم که وزارت کشور در خصوص اقدامات صورت گرفته توضیح داده و آخرین اقدامات را در رابطه با این پرونده اعلام کند که متأسفانه این کارصورت نگرفته و انتقادی که نسبت به وزارت کشور بوده این است که این پرونده را به صورت جدی و در سطح بالا پیگیری نمی‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ دادستان مشهد اعلام کرده بود که مجلس نباید برای این پرونده ورود پیدا کند و با مجلس در این رابطه همکاری نمی‌کنیم که باید بگویم این سخنان غیرقانونی بوده چرا که یکی از وظایف کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نظارت و بررسی فعالیت‌های قوای 3 گانه است.

افضلی‌فرد افزود: آخرین مطالعات صورت گرفته در پرونده پدیده این است که این پروژه به بازار سرمایه ورود پیدا ولی به دلیل این که سازمان‌‌هایی که از پدیده طلب کار هستند این اجازه را نمی‌دهند مجوز ورود به بازار سرمایه صادر نشده است.

وی بیان کرد: این سازمان‌ها مطالبات خود را سالیان متوالی از پدیده دریافت نکرده‌اند که در این رابطه مدیرعامل شرکت پدیده اعلام کرده است که آماده پرداخت این مطالبات هستیم که با توجه به این موضوع سازمان‌های مربوطه برای دریافت مطالبات خود باید درخواست داده و این موضوع را اعلام کنند تا زمینه ورود پدیده به بازار سرمایه فراهم شود.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در واقع خرید و فروش سهام پدیده می‌تواند راه‌گشای این مشکل باشد چرا که این قضیه باید از بلاتکلیفی خارج شده و حقوق مردم پایمال نشود.

گزارشات پرونده فساد در فوتبال در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود

افضلی‌فرد در رابطه با پرونده فساد در فوتبال که در کمیسیون اصل 90 مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است اظهار داشت: بررسی پرونده فساد در فوتبال از نیمه دوم سال 92 در دستور کار کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و گزارشات متعددی از سازمان‌ها و اشخاص حقیقی در رابطه با این موضوع دریافت کردیم.

وی تصریح کرد: در جریان بررسی این پرونده از سازمان‌های مختلفی دعوت کردیم و گفت‌و‌گوهای متعددی به انجام رسیده است که نتیجه این بررسی‌ها در یک گزارش 74 صفحه‌ای آماده شده و این گزارش به طور خلاصه در 10 صفحه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: این گزارش در اولین جلسه مجلس بعد از تحویل به هیئت رئیسه قرائت می‌شود که افراد مختلف حقیقی و حقوقی در این پرونده نقش دارند که اسامی این افراد منتشر نمی‌شود ولی قوه قضائیه باید در اولین جلسه دادگاه این گزارش را بررسی کرده و نتیجه آن را اعلام کند.

افضلی‌فرد بیان کرد: مجموعه گزارش به همراه راه کارهای موجود آماده شده و به وزیر ورزش نیز ارائه می‌شود که علی‌رغم فشارهای متعدد به کمیسیون اصل 90 مجلس برای پیگیری نکردن برخی از موضوعات،‌ عزم جدی در اعضای کمیسیون اصل 90 برای رسیدگی به این پرونده وجود داشت.

وی گفت: برنامه‌های ورزشی صدا و سیما می‌توانند یک ویژه برنامه برای این پرونده تهیه کرده و از گزارشات کمیسیون اصل 90 مجلس نیز برای آگاهی بخشی به مردم استفاده کنند.

پرونده سفرهای خارجی کفاشیان مورد بازبینی قرار می‌گیرد

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در رابطه با پرونده سفرهای خارجی رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: کمیته سلامت اداری این موضوع را پیگیری می‌کند، آن‌ها اعلام کردند مدارک این کمیته مستند است که باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

افضلی‌فرد گفت: هیئت نظارت بر سفرهای خارجی مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد که گزارش سفرهای خارجی را در اختیار نمایندگان قرار دهد و چند ملاک برای بررسی آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

نامه بابک زنجانی به نمایندگان مجلس را ندیده‌ام

وی در رابطه با پرونده بابک زنجانی افزود: در رابطه با پرونده بابک زنجانی دو پرونده در کمیسیون اصل 90 و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی وجود داشت که یک کمیته مشترک برای رسیدگی به این پرونده تشکیل شد و مستندات در اختیار قوه‌قضاییه قرار گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین وسرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ قطعا تازمانی که مطالبات قانونی از وی استمهال نشود بازداشت ادامه خواهد داشت که امکان مصادره بخشی از این مطالبات وجود دارد و بقیه آن‌ها نیز باید بازگردانده شود که مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل بازداشت وی عودت بیت‌المال و مطالبات مردم است.

افضلی‌فرد در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا نامه بابک زنجانی به برخی از نمایندگان مجلس برای وی هم ارسال شده و یا نه،‌ اظهار داشت: این نامه به دست من نرسیده و از جزئیات آن نیز اطلاعی ندارم.

سهم خلخال و کوثر از قزل‌اوزن پایمال نمی‌شود

وی در رابطه با انتقال حق‌آبه قزل‌اوزن به اردبیل افزود: مردم استان سالیان متمادی از حق‌آبه قزل‌اوزن محروم بودند که طی جلسات متعددی که با وزیر نیروی فعلی و نیز وزیر قبلی داشتیم، این موضوع در کمیسیون تخصیص آب وزارت نیرو به تصویب رسید که 50 میلیون مترمکعب از سهم گیلان که در واقع از قزل‌اوزن تأمین می‌شود، به اردبیل تخصیص یابد.

دبیرکمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حتی یک لیتر از سهم شهرستان‌های خلخال و کوثر در این موضوع مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد چرا که وزارت نیرو بر این مسئه نظارت جدی دارد و تمامی حاشیه‌سازی‌ها به دلیل مقاصد سیاسی و انتخاباتی است.

افضلی‌فرد گفت:‌ قطعا در مجموعه استان و هم در مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که حق شهرستان‌های خلخال و کوثر پایمال شود و مردم نیز باید در این موضوع به جوسازی‌ها و سوء استفاده‌های سیاسی برخی افراد توجه نکنند.

مصاحبه از: محمدرضا فرض اللهی

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon