علت مظلومیت ِ مضاعف شهدای مدافع حرم چیست؟

علت مظلومیت ِ مضاعف شهدای مدافع حرم چیست؟

خبرگزاری تسنیم: مراسم دومین سالگرد شهادت هنرمند و مدافع حرم حضرت زینب(س) هادی باغبانی با حضور امام جمعه موقت تهران، چند تن از نمایندگان مجلس و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم دومین سالگرد شهادت هنرمند و مدافع حرم حضرت زینب(سلام الله علیها)، شهید هادی باغبانی برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچون حمید رسایی و نبویان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران در مسجد امام رضا(ع) حکیمیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران در این مراسم با یادی از شهدای غریب مدافع حرم یاد آن‌ها را گرامی داشت و بر مظلومیت دو چندان شهدای مدافع حرم در مقایسه با دیگر شهدای اسلام تأکید و گفت: شهدای مدافع حرم مظلومیتی مضاعف دارند زیرا بیرون از وطن خود به شهادت می‌رسند.

وی به گسترش جهاد و شکسته شدن مرزهای جغرافیایی اشاره و بر مبارزه جهانی برای حفظ اسلام تأکید کرد و افزود: امروز مرزهای اسلام به ایران منتهی نمی شود و هر کجا صدای مظلومیت مسلمانی شنیده شود مرز ماست. همانطور که امام حسین(ع) برای نگهداری از دین جد خود از وطنش هجرت کرد.

در این مراسم از نام جدید «کوچه محل زندگی ِ شهید هادی باغبانی» که به «نام این شهید» تغییر یافت رونمایی شد. به مناسبت روز دختر و میلاد حضرت معصومه(س) از دختر شهید باغبانی نیز تقدیر به عمل آمد. صابر خراسانی نیز در پایان مراسم برای دقایقی به شعرخوانی پرداخت.

شهید «هادی باغبانی» در سال 1362 در روستای دار بدین روشن بهنمیر، از توابع شهرستان بابلسر متولد شد. وی سابقه چندین سال فعالیت مستندسازی در حوزه هنری، روایت فتح و صداوسیما داشت و با اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی نیز همکاری می‌کرد.

شهید هادی باغبانی از ابتدای بحران سوریه برای مستندسازی از جنایات تکفیری‌ها و تروریست‌ها به سوریه سفر کرد که در تاریخ 28 مرداد 92 به دست تروریست‌های تکفیری النصره به شهادت رسید. از شهید باغبانی یک دختر به نام رضوانه به یادگار مانده است که در هنگام شهادت پدر تنها 3 ساله بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران