واردات نفت چین از ایران با افزایش ۵۰ درصدی به ۵۵۵ هزار بشکه در روز رسید

واردات نفت چین از ایران با افزایش 50 درصدی به 555 هزار بشکه در روز رسید

خبرگزاری تسنیم: گمرک چین اعلام کرد واردات نفت این کشور از ایران در می ۲۰۱۳ با افزایش ۵۰ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۵۵۵ هزار و ۵۵۷ بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم گمرک چین اعلام کرد واردات نفت این کشور  از ایران در ماه می 2013 با افزایش 50 درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به 555 هزار و 557 بشکه در روز رسید.

در حالی واردات نفت چین از ایران در این ماه افزایش یافته است که دولت آمریکا در ماه پس از آن معافیت این کشور از تحریم نفت ایران را برای 6 ماه دیگر تمدید کرد.

رویترز اعلام کرد فعالان بازار می‌گویند افزایش قابل توجه صادرات نفت ایران به چین در ماه می شاید ناشی از رسیدن محموله‌هایی باشد که در راه بوده‌اند و پیش‌تر خریداری شده باشند.

مجموع واردات نفت چین از ایران در ماه می برابر با 2.36 میلیون تن معادل 555 هزار و 557 بشکه در روز بوده است که نسبت به واردات 371 هزار و 500 بشکه‌ای ماه قبل از آن 49.5 درصد رشد داشته است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز رشد 6.4 درصدی داشته است. چین در ماه می 2012 بالغ بر 521 هزار و 936 بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده بود.

بر اساس این گزارش کل واردات نفت چین از ایران در 5 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی پیش از به اجرا گذاشته شدن تحریم نفتی غرب با رشد 10 درصدی روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه