«محمود عباس» مهر ماه به تهران می‌آید


«محمود عباس» مهر ماه به تهران می‌آید

خبرگزاری تسنیم: «احمد مجدلانی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) با اعلام اینکه سفر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان به ایران در ماه اکتبر انجام می‌شود، گفته است که ایران نیز به‌زودی در فلسطین سفیر خواهد داشت.

به‌گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، روزنامه ایران در ستون خبرهای ویژه امروز خود که با عنوان «دیگه چه خبر» منتشر می‌شود، خبرهای زیر را منتشر کرده است:

* «محمود عباس» مهر ماه به تهران می آید

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بزودی به تهران سفر می‌کند. «احمد مجدلانی»، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» با اعلام اینکه  این سفر ماه اکتبر انجام می‌شود، گفته است که ایران نیز به‌زودی در فلسطین سفیر خواهد داشت. منابع آگاه فلسطینی در رام‌الله به فارس گفته‌اند که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «احمد مجدلانی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین را مسئول پرونده ارتباط و همکاری با جمهوری اسلامی ایران کرده است. این منابع گفتند: «محمود عباس»، خواهان ایجاد روابط محکم فلسطین با ایران است و برای رسیدن به این هدف به قدرت <مجدلانی> اعتماد دارد به همین دلیل این پرونده را به او محول کرده است.» «مجدلانی»  نیز با بیان اینکه «در گفت‌وگو با وزیر خارجه ایران این موضوع را بررسی کردیم که اگر امکان داشته باشد سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن سفیر غیر مقیم کشور فلسطین باشد»، گمانه‌زنی رسانه‌ها درباره ارتباط سفر «عباس» به تهران با کاهش سطح روابط ایران با حماس  را رد کرد و گفت: «تشکیلات خودگردان از ماه‌ها پیش تماس‌ها با جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرده است.»

* دعوت یونسی از اهل سنت به هشیاری

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: «اهل سنت با هشیاری کامل مراقب باشند خواسته‌های مذهبی آنها به مطالبات سیاسی تبدیل نشود.» به گزارش ایرنا به نقل از «پایگاه اطلاع‌رسانی انسجام ملی»، حجت‌الاسلام علی یونسی این مطلب را دیروز در دیدار جمعی از نخبگان و صاحبنظران اهل سنت خراسان و سیستان و بلوچستان بیان کرد. وی با اشاره به انتقادات موجود نسبت به تخریب نمازخانه اهل سنت در منطقه پونک تهران اظهار داشت: «همه مسئولان ارشد کشوری و از جمله شخص رئیس جمهوری از این اقدام ناخشنود هستند.» وی افزود: این مسأله «با پیگیری مسئولان حل و فصل» می شود.

* احتمال دعوت از «احمدی‌نژاد» به دستگاه قضایی

یک سایت اصولگرا به نقل از منابع خودش خبر داده که احتمال دارد رئیس دولت سابق، برای ادای توضیحاتی به دستگاه قضایی دعوت شود. «جهان نیوز» نوشته: پس از بازداشت بقایی، معاون رئیس جمهور سابق و آغاز تحقیقات و بازجویی از وی، احتمالا قرار است محمود احمدی نژاد برای پاسخ به سؤالات و ادای توضیحاتی به قوه قضائیه دعوت شود. برخی اعترافات بقایی، دلیل این دعوت است. گفتنی است دوشنبه 18 خرداد ماه بود که محسنی اژه ای، سخنگوی دستگاه قضا خبر از احضار حمیدرضا بقایی معاون احمدی نژاد در دولت دهم و صدور قرار بازداشت برای وی خبر داد. اژه ای به جزئیات پرونده اشاره ای نکرد.

* دو طایفه در خوزستان پس از 9 سال صلح کردند

دو طایفه «شعبانی» و «گشتیل» در هندیجان خوزستان پس از 9 سال درگیری و اختلاف با پادرمیانی امام جمعه این شهرستان صلح کردند. به گزارش ایرنا، در آیینی با حضور سران عشایر دو طایفه «شعبانی» و «گشتیل» و امام جمعه هندیجان، شامگاه دوشنبه تفاهمنامه صلح بین این دو طایفه امضا شد. گفتنی است در سال 86 در یک آیین عروسی که دو طایفه شعبانی و گشتیل در هندیجان حضور داشتند، دو نوجوان با یکدیگر درگیر شدند که این درگیری شدت گرفت. یک هفته پس از این حادثه، دو طایفه دوباره با یکدیگر درگیر شدند که در جریان آن یک مرد 37 ساله بر اثر تیراندازی کشته شد. بر اساس این گزارش، با شواهد و بررسی نیروی انتظامی و قضایی این شهرستان، یک نفر به نام‌ هادی شعبانی مقصر اعلام شد و در سال 92 اعدام شد. با وجود اعدام فرد مقصر همچنان این درگیری در بین این دو طایفه ادامه داشت به گونه‌ای که شدت این درگیری‌ها امنیت آن منطقه را دچار اختلال کرده بود.

منبع: ایران

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon