مشکلات واحدهای فرآوری و تولید شمش زنجان برطرف شود


مشکلات واحدهای فرآوری و تولید شمش زنجان برطرف شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با تاکید بر لزوم برطرف شدن مشکلات و موانع واحدهای تولیدی گفت: امیدواریم مسئولان ذیربط با اتخاذ تدابیری دقیق مشکلات واحدهای فرآوری و تولید شمش زنجان را برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، غلامحسین جمیلی شامگاه سه شنبه در هفدهمین جلسه شورای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که به ریاست استاندار برگزار شد، اظهار داشت: بررسی ماده 35 قانون رفع موانع تولید و پیش‌بینی اثرات آن بر صنعت سرب و روی استان زنجان، نظام تنبیه و تشویق و اثر آن بر افزایش عدم وصولی‌های درآمد دولت، درخواست نگارش آرا به استناد مواد قانونی هیئت‌های حل اختلاف دستگاه‌های مختلف در جلسه رسیدگی و سایر موارد دستورات این جلسه را شامل می‌شوند.

وی در بررسی درخواست نگارش آرا به استناد مواد قانونی هیئت‌های حل اختلاف دستگاه‌های مختلف در جلسه رسیدگی تصریح کرد: با توجه به اینکه نگارش آرائی که در هیئت‌های حل اختلاف دستگاه‌های اجرایی مختلف شکل می‌گیرد به صورت ایجاز و اختصار رخ می‌دهد که زمینه اعتراضات بعدی و مشکلات پیرامون حول این محور را به وجود می‌آورد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در بررسی ماده 35 قانون رفع موانع تولید و پیش‌بینی اثرات آن بر صنعت سرب و روی استان ابراز کرد: بر اساس بند الف اصلاحات و الحاقات قانون معادن مصوب در سال 77 ماده 35، 4 تبصره شامل تبصره 8، تبصره 9، تبصره 10 و تبصره 11 به ماده 14 قانون اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه تبصره 8 مربوط به مواد خام معدنی که در صورت صادرات به خارج مشمول معافیت از مالیات نمی شوند، بوده است، گفت: بر اساس تبصره 9 بند الف اصلاحات و الحاقات قانون معادن مصوب در سال 77 این ماده، دولت اجازه قیمت‌گذاری مواد معدنی غیرانحصاری که در بازار رقابتی تولید و عرضه نمی‌شود را نداشته و ملاک تعیین قیمت، عرضه و تقاضا است.

جمیلی خاطرنشان کرد: در صدر ماده 14 قانون، عبارت «به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت» با عبارت «با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب شورای عالی معادن» جایگزین می‌شود.

وی افزود: ماده‌ای تحت عنوان ماده 35 به قانون معادن الحاق شده و شماره این ماده به 36 اصلاح می‌شود که بر این اساس عواید حاصل از واگذاری استخراج و فروش این گونه معادن پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور با رعایت قانون یاد شده در قالب بودجه‌های سنواتی از طریق سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت‌های تابعه صرف زیرساخت معادن، اکتشاف، تحقیقات فرآورده‌های مواد معدنی و پژوهش‌های کاربردی برای مواد معدنی و تکمیلی طرح‌های نیمه تمام معدنی و کمک به بخش‌های فناوری یا تکنولوژی در بخش معدن می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان عنوان کرد: البته فروش مواد معدنی یاد شده قبل از واگذاری استخراج و فروش صرفا از طریق بورس کالا و یا مزایده مجاز است.

وی ضمن تبریک به مدیرکل گمرک زنجان به دلیل کسب رتبه نخست در بین گمرکات کشور ابراز کرد: کسب این رتبه حاکی از ارتقای وضعیت اقتصادی استان زنجان است.

جمیلی از تمامی مسئولان ذیربط به ویژه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواست تا به منظور کسب نتیجه مطلوب و قابل توجه در جلسات شورای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که به ریاست استاندار برگزار می‌شود، حضوری پررنگ داشته باشند.

وی با تاکید برلزوم برطرف شدن مشکلات و موانع واحدهای تولیدی گفت: امیدواریم مسئولان ذیربط با اتخاذ تدابیری دقیق مشکلات واحدهای فرآوری و تولید شمش زنجان را برطرف کنند.

منصور شبانی، مدیر مجتمع سرب و روی انگوران در این جلسه با اشاره به برنامه تولید 750 هزار تنی ماده معدنی در استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه تا به امروز 20درصد از برنامه‌های خود پیش افتاده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بحث فروش و عرضه موادمعدنی عقب مانده‌ایم، ابراز کرد: مسئولان ذیربط باید تلاش کنند تا مسائل واحدهای فراوری و تولید شمش که با مشکلات مالی مواجه هستند برطرف کنند.

وی با اشاره به ادغام و متوقف شدن واحدهای سنگ آهن عنوان کرد: امیدواریم مشکلات واحد سرب و روی انگوران به زودی حل شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon