مچ‌اندازی دوستانه شاگردان کواچ با غول‌ها در زادگاه کوپرنیک

مچ‌اندازی دوستانه شاگردان کواچ با غول‌ها در زادگاه کوپرنیک

خبرگزاری تسنیم: حضورتیم‌های عنوان‌دار، تورنمنت سال ۲۰۱۵ واگنر را به یکی از قوی‌ترین رقابت‌های تاریخ این مسابقات تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات جام واگنر، تورنمنت والیبالی است که هر ساله به همت «بنیاد هوبرت واگنر» بین تیم‌های ملی 4 کشور و در لهستان برگزار می‌شود. این تورنمنت هر سال تابستان و 2 هفته قبل از برگزاری مهم‌ترین مسابقه سال انجام می‌شود.

شرکت کنندگان در این جام به یاد و گرامیداشت بهترین مربی تاریخ والیبال لهستان، «هوبرت جرزی واگنر» با هم رقابت می‌کنند. تیم ملی لهستان به همراه واگنر به عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان در سال 1974 و مدال طلای المپیک 1976 رسید. لهستانی‌ها همچنین با این سرمربی به مدال نقره اروپا در سال‌های 1975 و 1983 رسیدند. اولین دوره این تورنمنت در سال 2003 برگزار شد و اهمیت آن تا جایی پیش رفت که در سال 2008 به عنوان مسابقات انتخابی قهرمانی اروپای 2009 در نظر گرفته شد.

سیزدهمین دوره تورنمنت واگنر در شهر «تورون» در شمال لهستان انجام می‌شود. تورون  زادگاه نیکلاس کوپرنیک (ستاره‌شناس، ریاضیدان و اقتصاد دان لهستانی که نظریه خورشید مرکزی منظومه شمسی را گسترش داد و به صورت علمی درآورد) بوده و در سال 1997 از سوی سازمان یونسکو در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته‌است.

 در این دوره از مسابقات که از عصر فردا (شنبه) شروع می‌شود،‌ تیم‌های لهستان، فرانسه، ژاپن و ایران حضور دارند. حضور لهستان به عنوان قهرمان جهان در سال 2014، فرانسه به عنوان قهرمان لیگ جهانی 2015 و ژاپن به عنوان قهرمان آسیا در سال 2015 به همراه ایران، تورنمنت سال 2015 واگنر را به یکی از قوی‌ترین رقابت‌های تاریخ این مسابقات تبدیل کرده است.

ملی‌پوشان و سرمربی صرب تیم ملی ایران هم اعتقاد دارند که تورنمنت واگنر پیش از جام جهانی 2015 ژاپن می‌تواند یکی از بهترین مسابقات تدارکاتی سال‌های اخیر والیبال ایران باشد. تیم ملی ایران از جام جهانی 2011 که برای نخستین بار لهستان را شکست داد، رقابت تنگاتنگی با این تیم دارد. انگیزه تیم ایران مقابل ژاپن نیز بسیار بالاست. چشم بادامی‌ها مدتی قبل در فینال قهرمانی آسیا، تیم ملی«ب» ایران را در تهران شکست دادند و قهرمان آسیا شدند. فرانسه هم به تازگی و در حضور همه بزرگان والیبال به جایزه یک میلیون دلاری قهرمانی لیگ جهانی رسید. رقابت با ژاپن نیز همیشه برای ایران جذاب بوده است به ویژه اینکه آنها به تازگی در تهران موفق به شکست ایران شده‌اند و مربی این تیم میز احمد مساجدی، مربی و بازیکن پیشین تیم ملی ایران است.

تاریخچه مسابقات والیبال جام هوبرت واگنر به شرح زیر است:

2003 اولژتین: هلند، لهستان، اسپانیا و آلمان
2004 اولژتین: روسیه، لهستان، هلند و استرالیا
2005 اولژتین: هلند، لهستان، چین و نروژ
2006 اولژتین: لهستان، کوبا، پرتغال و کانادا
2007 اولژتین: آلمان، هلند، لهستان و اسلوواکی
2008 اولژتین: لهستان، استونی، مونته نگرو و مجارستان
2009 لودز: لهستان، ایتالیا، صربستان و چین
2010 بیدگوشچ: برزیل، بلغارستان، لهستان و جمهوری چک
2011 کاتوویچ: ایتالیا، روسیه، جمهوری چک و لهستان
2012 زیلونا گورا: لهستان، آلمان، آرژانتین و ایران
2013 پلوک: لهستان، روسیه، هلند و آلمان
2014 کراکوف: روسیه، لهستان، بلغارستان و چین

برنامه سیزدهمین دوره جام واگنر به‌ وقت محلی به‌ شرح زیر است:

شنبه 31 مرداد:
ساعت 18: ایران - فرانسه
ساعت 20:30: لهستان - ژاپن

یکشنبه اول شهریور:
ساعت 17: فرانسه - ژاپن
ساعت 19:30: لهستان - ایران

دوشنبه دوم شهریور:
ساعت 18: ژاپن - ایران
ساعت 20:30: لهستان - فرانسه

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon