دانش آموزان خراسان رضوی رتبه نخست طرح دادرس را کسب کردند

دانش آموزان خراسان رضوی رتبه نخست طرح دادرس را کسب کردند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش آموزان دختر خراسان رضوی رتبه نخست طرح دادرس را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید جواد حسینی ظهر امروز در همایش ستاره دخت‌های پایتخت معنوی جهان اسلام در آموزشگاه مصلی نژاد اظهار داشت: به یمن ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران زمینه حضور گسترده تر دختران در جامعه افزایش یافته است  و دختران توانسته‌اند گوی رقابت را از دست پسران در عرصه‌های علمی بربایند.

وی پیرامون دیدگاه‌های نادرست به دختران در جامعه تصریح کرد: دیدگاه‌هایی همچون محدودیت گرایی و ممنوعیت آفرینی نسبت به دختران وجود دارد  که بر اساس همین دیدگاه‌ها بحث ظرفیت پذیری در رشته‌های دانشگاهی مطرح شد که بعدها مورد اصلاح قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی توانمندسازی دختران در مدارس را یک ضرورت دانست و بیان کرد: مدارس باید نسبت به توانمندسازی دختران اقدام کنند تا از تخصیص گرایی جنسیتی در جامعه جلوگیری شود و در مسیر دستیابی به توسعه علمی گام‌های موثری برداشته شود.

حسینی فرصت سازی برای دختران را در کنار توانمندسازی حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: پس از توانمندسازی دختران، فرصت سازی برای آنان نیز حائز اهمیت است تا فرصت‌های برابر برای تحقق توانمندی‌های علمی و پژوهشی فراهم شود.

وی تربیت تک ساعتی دانش آموزان را تربیتی نادرست عنوان کرد و گفت: دانش آموزان باید در عرصه‌های تعیین شده توسط سند بنیادین تربیت یابند و اگر تنها به کنکور توجه شود، دانش آموز در معرض تربیت تک ساعتی قرار می‌گیرد که امری نادرست است و به سیستم آموزشی صدمات بسیاری را وارد می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در زمینه افتخارات دانش آموزان دختر استان اظهار کرد: دختران خراسان رضوی در مسابقات طرح دادرس و بررسی بهترین‌های سلامت در سال 93 موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدند.

حسینی ادامه داد: دختران استان در مسابقات فرهنگی و کشوری و المپیاد نانو و مسابقات فرش رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon