ممانعت خانواده‌ها از تحصیل دانش‌آموزان را اعلام کنید

ممانعت خانواده‌ها از تحصیل دانش‌آموزان را اعلام کنید

خبرگزاری تسنیم: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر مردم خانواده‌ای را می‌شناسند که از حضور دانش‌آموزش در مدرسه ممانعت می‌کند، اعلام کنند.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،محمد دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس و با اشاره به اینکه امکان تحصیل کودکان و نوجوانان در مدارس فراهم است، اظهار داشت: اگر هیچ دلیل منطقی برای فرستادن کودک به مدرسه نباشد بر اساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان آن خانواده را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

وی افزود: اگر کسی از تشکلات غیردولتی و موسسات خیریه دانش‌آموز بازمانده از تحصیلی را سراغ دارد که اولیا اجازه مدرسه رفتن کودک را نمی‌دهد، اطلاع دهند.

دیمه‌ور ادامه داد: بنا بر وظیفه شرعی، ملی و قانونی هر کدام از شهروندان این کشور وظیفه داریم که این کار را انجام دهیم تا کودکان بتوانند شرایط تحصیل را داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در طول سال تحصیلی گذشته 35 هزار نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه بازگشته شدند، خاطرنشان کرد: هر کسی که خانواده‌ای را می شناسد و آن خانواده دانش‌آموز را از رفتن به مدرسه منع می‌کند، حتماً به ادارات آموزش و پرورش اطلاع دهند و قول می‌دهیم این موارد را پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: آموزش امروز یک وسیله برای فقرزدایی در زمینه مسائل اجتماعی و دیگر موارد است و بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه از سوی افرادی که ترک تحصیل کرده‌ و بازمانده از تحصیل هستند اتفاق می‌افتد.

دیمه‌ور تأکید کرد: اگر خانواده‌ای در کشور باشد که اجازه رفتن به مدرسه از سوی خانواده وی داده نمی‌شود، حتما معرفی کنند تا این موضوع را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

 

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon