تجزیه عراق و سوریه جزو اهداف منطقه‌ای آمریکا است

تجزیه عراق و سوریه جزو اهداف منطقه‌ای آمریکا است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: متاسفانه تجزیه عراق و سوریه از اهداف منطقه‌ای آمریکا به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته خوی با اشاره به مواضع اخیر مقام معظم رهبری در ملاقات با مهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: مواضع مقام معظم رهبری در زمینه موضوعات متعدد و مهم منطقه‌ای و بین‌المللی هشداری بر تمامی مسلمانان و حاکمان کشورهای اسلامی به‌ویژه مسئولان نظام جمهوری اسلامی بود که باید با هوشمندی مواظب توطئه‌های پیچیده‌ای منطقه‌ای استکبار باشند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با جهاد فی سبیل الله معرفی کردن مبارزه با نقشه‌های منطقه‌ای استکبار، ایجاد اختلاف در میان مسلمانان، نفوذ در کشورهای اسلامی، تجزیه کشورهای اسلامی منطقه به‌ویژه عراق و سوریه و استمرار جنایات در یمن را از جمله سیاست‌های و اهداف منطقه‌ای استکبار و مشخصا آمریکا برشمرده و بر مبارزه هوشمندانه هجومی و دفاعی با نقشه‌های استکبار تأکید فرمودند.

شکوری با اشاره به 30 مرداد روز جهانی مسجد که به مناسبت آتش زدن مسجد الاقصی توسط صهیونیستهای اشغالگر وبا پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب سازمان کنفرانس اسلامی نامگذاری شده است افزود: از صدر اسلام تاکنون مساجد سنگرهای خط مقدم مسلمانان بوده و نوع مشکلات آنان در ادوار مختلف از طریق مساجد برطرف می‌شد.

وی تبیین معارف دینی مسلمانان،کمک‌رسانی به نیازمندان، اعزام نیرو به جبهه، عبادت خداوند و تشریح مسائل سیاسی جوامع اسلامی را از جمله کارکردهای مساجد در ادوار مختلف تاریخ بر شمرد و بیان کرد: در واقع مساجد از جمله مظاهر تمدن اسلام و مسلمانان هستند و از این جهت است که این پایگاه‌های مهم اسلامی به طور مداوم از ناحیه استعمارگران و عوامل مزدور آنان مورد هجوم قرار می‌گیرند.

خطیب جمعه خوی با تبریک هفته دولت و تسلیت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: سیره مستمره تمامی دولتها تاکنون بر این بوده که در طول هفته اقدامات متنوعی مانند سفر وزیران و سایر مدیران در سطح کشور به مناطق محروم، گزارش عملکرد خویش به مردم در مساجد و مصلی‌های جمعه، پاسخگویی به سوالات مردم، افتتاح پروژه‌های تکمیل شده و کلنگ‌زنی برخی از پروژه‌ها و نیز استماع پیشنهادات و انتقالات مردم را انجام می‌دهند.

وی با تمسک به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های حکومتی امیرمؤمنان(ع) گفت: مدارا کردن با مردم، برپا داشتن راه و رسم عدالت، سامان دادن امورات مردم و خوش رفتاری با آنان و نیز ارتباط مستقیم و مستمر کارگزاران با مردم از جمله توصیه‌ها و دستورالعمل‌های حکومتی آن بزرگوار به کارگزاران دولت است.

امام جمعه خوی با تبریک 11 ذی‌القعده فرخنده میلاد حضرت علی‌بن موسی الرضا (ع) به عموم پیروان اهل بیت(ع) گفت: یکی از درس‌های مهم زندگی امام رضا(ع) سیره و مکارم اخلاقی آن بزرگوار است که باید الگوی سازنده برای زندگی خود قرار بدهیم.

وی زهد، عبادت، تواضع، فروتنی،جود و بخشش، صبر و بردباری، عزت نفس و نیز امر به معروف و نهی از منکر را از جمله مکارم اخلاق آن بزرگوار برشمرد و اظهار داشت: از جمله توصیه‌های اخلاقی امام رضا(ع) به مسلمانان و پیروان خود این است که با بندگان خدا دشمنی نکنید، با خانواده خویش خوش برخورد و خوش رفتار بوده و به برادران دینی خود خیانت نکنید و موقع خشم از حق خارج نشوید.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon