بیش از ۴۵۰ هزار حلقه‌ صالحین در کشور وجود دارد


بیش از 450 هزار حلقه‌ صالحین در کشور وجود دارد

خبرگزاری تسنیم: مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: در حال‌حاضر بیش از ۴۵۰ هزارحلقه‌های صالحین درکشور وجود دارد که به‌دنبال افزایش کیفیت‌گرایی این حلقه‌ها هستیم.

اسماعیل احمدی با حضور در دفترخبرگزاری تسنیم در اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار این رسانه اظهار داشت: فعالیت‌های سازمان بسیج مستضعفین کشور در تمامی عرصه‌ها فراق و گسترده است که بسیجیان با روحیه بسیجی در تمامی عرصه‌ها حضور فعال و چشم‌گیری داشته و برای عزت و سربلندی ایران اسلامی از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند.

وی گفت: یکی از اولویت‌های سازمان بسیج مستضعفان توجه ویژه به بحث اقتصاد مقاومتی است چرا که مقام معظم رهبری بارها به اهمیت این موضوع اشاره کردند که متأسفانه در دوران پساتحریم دچار یک سراب در رابطه با این موضوع شدیم و اقتصاد مقاومتی شکل نگرفته است.

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: هیئت‌های تجاری که بعد از توافق وارد کشور می‌شوند اگر محصولات تولیدکنندگان داخلی را خریداری کنند برای کشور بسیار عالی و موجب رونق اقتصاد مقاومتی و نیز رونق کسب و کار می‌شود ولی متأسفانه این گونه نبوده وبسیاری از این کشورها به دنبال وارد کردن محصولات خود به ایران هستند.

احمدی تصریح کرد: اگر از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی حمایت نشود و اجناس خارجی به بازار ایران ورود پیدا کند قطعا تولیدکنندگان داخلی ورشکست می‌شوند و نیازمندی کشور به واردات محصولات خارجی افزایش می‌یابد که این خود مغایر با اقتصاد مقاومتی است و باید از تولیدات داخلی حمایت جدی شود.

وی بیان کرد:‌ بسیاری از هیئت های خارجی به دنبال پیدا کردن بازار مناسب برای تولیدات خود هستند که در حال حاضر ایران بهترین گزینه برای آن‌ها است و این موضوع نه تنها مشکلات مردم را برطرف نمی‌کند بلکه موجب افزایش مشکلات کشور نیز می‌شود که خود این موضوع سیاست مصرف‌زدگی را افزایش می‌دهد.

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: سازمان بسیج مستضعفین توجه به اقتصاد مقاومتی را به یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های خود قرار داده است.

ایجاد وحدت و استکبارستیزی از فعالیت‌های مهم سازمان بسیج است

احمدی با اشاره به این‌که مسائل تربیتی و معرفتی در بسیج از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: یکی دیگر از مواردی که بسیج آن را پیگیری می‌کند بحث ساماندهی حلقه‌های صالحین و وحدت بخشی در جامعه است چرا که دشمنان این نظام وحدت مردم را نشانه گرفته‌اند که باید سعی کنیم وحدت فراگیر در کشور ایجاد شود.

وی تصریح کرد : در بحث مذاکرات هسته‌ای، موضوع انرژی هسته ای یک موضوع حائز اهمیت نبود چرا که دشمن به دنبال ایجاد اختلاف افکنی بود تا بتواند روحیه ایثار،‌ مقاومت، سلحشوری و ایستادگی را در مردم ایران از بین ببرد که اگر این ایستادگی‌ها نبود مخالفان نظام نیازی به گفت‌و‌گو نداشتند و به راحتی به مقاصد شوم خود در قبال ایران می‌رسیدند.

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: تنها موردی که باعث شد نتوانستند به ایران دست درازی بکنند وجود روحیه مقاومت در ملت ایران بود که در واقع بسیج نماد مقاومت مردم ایران است و از پیروزی انقلاب تا به امروز این روحیه را در خود حفظ کرده است.

به دنبال افزایش تعداد حلقه های صالحین نیستیم

احمدی اظهار داشت: در واقع فعالیت حلقه‌های صالحین از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشت به طوری که مردم در مساجد جمع می‌شدند و جریان‌ها و راهپیمایی‌ها را مدیرت می‌کردند که باید این احساس و اخلاص در مجموعه بسیج که لشکر مخلص خدا است،  حفظ شود.

وی گفت:‌ باید این اخلاص در بسیج حفظ شده و به دنبال تربیت کادری هستیم که در واقع برای بسترسازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) مورد نیاز است که یکی از اولویت‌های اصلی بسیج این است که حتی یک نفر بسیجی از دایره تربیتی و آموزشی حلقه‌های صالحین بی‌بهره نباشد.

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: در حال حاضر به دنبال افزایش تعداد حلقه‌های صالحین نیستیم چرا که افزایش کیفیت‌گرایی این حلقه‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است و در حال حاضر بیش از 450 هزار حلقه‌های صالحین در سطح کشور وجود دارد.

احمدی تصریح کرد:‌ معاونت تربیتی و آموزشی سازمان بسیج اقدامات مناسبی برای ساماندهی این حلقه‌ها انجام داده به طوری که کتاب‌های تخصصی تربیتی و آموزشی برای تمامی سنین در 6 جلد به چاپ رسیده و تمامی سرگروه‌های حلقه‌های صالحین در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند و در طی 12 ماه سال نیز 12 ماهنامه در این حوزه به چاپ می‌رسد.

وی بیان کرد: بسیجیان فعال عضو حلقه‌های صالحین ارتباط خوب شبکه‌ای نیز با یکدیگر دارند و جلسات آموزشی در گروه مختلف سنی با حضور اساتید برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: برای اولین بار در کشور امسال طرح جوانه‌های صالحین شکل گرفت و در حال حاضر توسط حلقه‌های صالحین در 20 هزار پایگاه بسیج مستقر هستند.

بسیج رسانه در راستای تحقق جامعه اسلامی شکل گرفت

احمدی در رابطه با نقش اسلامی رسانه‌ها در کشور افزود: اسلامی کردن یک رسانه بسیار کار سخت و پیچیده‌ای است که متأسفانه در حال حاضر آموزه‌ها و فعالیت بسیاری از رسانه‌های کشور برگرفته از کشورهای غربی است که برای اسلامی کردن رسانه‌ها در کشور تا به امروز کار جدی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت:‌ به انتظارات در رابطه با داشتن یک رسانه اسلامی قابل قبول نرسیدیم ولی در کنار این موضوع نمی‌توانیم فعالیت سایت‌های ارزشی و اسلامی و حتی رسانه اسلامی مانند PRESSTV را نفی کنیم؛ در واقع اقداماتی در این زمینه صورت گرفته ولی باید بیش‌تر به این موضوع توجه شود.

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: سازمان بسیج رسانه در راستای تحقق جامعه اسلامی شکل گرفته و یکی از اهداف مهم آن اسلامی کردن رسانه‌ها است.

مصاحبه از محمدرضا فرض اللهی

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon