در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دچار خوش بینی شدیم

در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دچار خوش بینی شدیم

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران با اشاره به موانع سرمایه گذاری خارجی در بازار ایران گفت: برخلاف ترسیمی که از شرایط سرمایه گذاری در کشور شده، ایران کشور جذابی برای سرمایه گذاری نیست .

مهدی پورقاضی در گفت و‌ گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این مطلب افزود: طرف‌های ایرانی برای سرمایه گذاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌های خالی صنایع ما برای همکاری و مشارکت  با خارجی‌ها ابراز علاقه می کنند اما تا زمانی که پیش نیاز لازم در این ارتباط دیده نشود امکان ورود سرمایه گذار خارجی به بازار ایران وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار ایران در ابتدای امر محصولات خود را به صورت آماده به فروش می رسانند و سرمایه گذاری نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: هیئت‌های خارجی نیز که به تازگی ورود آنها به بازار ایران زیاد شده است فعلا در جهت مطالعه بازار ما می‌آیند  و حتی قصد فروش محصولات خود را در بازار ما ندارد.

پورقاضی گفت: پرکردن ظرفیت‌های خالی صنایع ما توسط خارجی‌ها یک آروز و یک انتظار غیر واقع بینانه است زیرا در ابتدای امر باید موانع تحریم برداشته شود.

وی اضافه کرد: وقتی که ما هنوز نمی توانیم پول را انتقال دهیم و مشکلات بانکی پا برجا است چطور می توانیم سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم.

وی اظهار کرد: بازار 300 میلیونی نفر اطراف ایران وجود دارد اما این بازار در اختیار ترکیه و هند است. برای ایجاد انگیره ورود سرمایه گذار باید به بازار‌های منطقه وصل باشیم که در حال حاضر این ارتباط وجود دارد.

این مقام مسئول  در بخش خصوصی گفت: اقتصاد کشور باید به سمت اقتصاد آزاد حرکت کند تا بتوانیم که سرمایه‌های خارجی را جذب کرده و امکان سرکایه گذاری‌های مشترک ایجاد شود.

پور قاضی تاکید کرد: قیمت انرژی نیز یکی از مشکلات پیش روی جذب سرمایه گذاران خارجی است به طوری که وقتی از ما سوال می‌شود که قیمت این محصول  در ایران چند است می‌گوییم ؛«فعلا کیلوواتی 60 تومان، می‌گویند سال آینده چند است می گوییم نمی‌دانم» .

وی تصریح کرد: برخلاف ترسیمی که از شرایط سرمایه گذاری در ایران شده ایران کشور جذابی برای سرمایه گذاری نیست .

پور قاضی در پایان یاد آورشد: در حال حاضر 20 درصد واحدهای صنعتی تعطیل و 40 درصد واحدها نیمه تعطیل بوده و با حداقل ظرفیت کار می‌کنند.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه