استفاده از تجربیات شهرداری قزوین در کیفی‌سازی زندگی شهری


استفاده از تجربیات شهرداری قزوین در کیفی‌سازی زندگی شهری

خبرگزاری تسنیم:معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باید از تجربیات شهرداری قزوین به منظور ارتقاء کیفیت زندگی در بافت شهری استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدسعید ایزدی ظهر امروز در دیدار با استاندار قزوین، با اشاره به این نکته که ارتقاء کیفیت بافت شهری نیاز به هم‌افزایی مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی دارد، اظهار داشت: در حوزه ارتقاء کیفیت زندگی در بافت شهری تنها دولت نمی‌تواند اقدام کند بلکه  برنامه‌ریزی در این حوزه نیاز به هم‌افزایی و مشارکت تمام دستگاه های ذیربط دارد در همین راستا تمام دستگاه‌ها باید به منظور ارتقاء کیفیت در بافت شهری مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید به این نکته ارتقاء کیفیت زندگی در بافت شهری باید در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها قرار گیرد، افزود: خوشبختانه شهرداری قزوین با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در این حوزه تدوین کرده از تجربیات و تفکرات قابل توجه برخوردار بوده که باید به آن توجه شده و در حوزه مدیریت شهری به کار گیری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در همین راستا باید از تجربیات شهرداری قزوین به منظور ارتقاء کیفیت زندگی در بافت شهری استفاده کرده و برنامه‌ریزی های مدونی در این راستا صورت گیرد.

ایزدی با اشاره به این نکته که ارتقاء کیفیت زندگی سبب شادابی و پویایی در جامعه می‌شود، مطرح کرد: ارتقاء کیفیت زندگی در بافت شهری می‌تواند بسیاری از ظرفیت‌های شهری را فعال کند در همین راستا از اهمیت ویژه برخوردار بوده که نیازمند توجه مسئولان است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از جمله چالش‌های روز شهرسازی در کشور را افت کیفیت زندگی شهر عنوان کرد و گفت: از جمله مسائل و چالش‌هایی که امروزه در حوزه شهرسازی با آن مواجه هستیم افت کیفیت زندگی در بافت شهری بوده که باید برای آن چاره‌اندیشی صورت گیرد این در حالی است که در گذشته تنها نگاه کمی به زندگی شهری شده و از نگاه کیفی آن غافل بوده‌ایم.

وی از دیگر چالش‌های بافت شهری به رویداد‌های اجتماعی آن‌ها اشاره کرد و گفت: از دیگر مواردی که باید در این راستا مورد توجه قرار گیرد، ارتقاء رویکرد‌های اجتماعی بوده چرا که این امر می‌تواند نقش بسزایی در توسعه همه‌جانبه بافت شهری ایفا کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon