حفظ هویت تاریخی و فرهنگی قزوین در اولویت قرار گیرد


حفظ هویت تاریخی و فرهنگی قزوین در اولویت قرار گیرد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل راه و وشهرسازی استان قزوین گفت: آنچه در ساماندهی بافت تاریخی قزوین باید مورد توجه قرار گیرد حفظ هویت تاریخی و فرهنگی مناطق تاریخی استان قزوین است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حامد مانی‌فر ظهر امروز در نخستین ستاد بازآفرینی توسعه پایدار استان قروین که با حضور ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مرتضی روزبه استاندار قزوین، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار قزوین، مسعود نصرتی شهردار قزوین، محمد‌علی حضرتی‌ها مدیرکل ‌میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: باید دیدگاه و تعریف مسئولان نسبت به بافت تاریخی و بافت فرسوده عوض شود.

وی اصلی‌ترین هدف تشکیل نخستین ستاد بازآفرینی توسعه پایدار استان قزوین را دستیابی به تعریف مشترک در مورد بافت تاریخی و سنتی دانست و افزود: در حال حاضر تعاریف بسیاری از بافت تاریخی و سنتی و تفاوت آن با بافت فرسوده وجود دارد در همین راستا به منظور برنامه‌ریزی دقیق در مورد بافت‌های قزوین این جلسه برگزار شده است.

مدیرکل راه و وشهرسازی استان قزوین با اشاره به این نکته که باید مشارکت ساکنان بافت تاریخی در ساماندهی آن مناطق جلب شود، عنوان کرد: با منظور ساماندهی هرچه بهتر بافت های تاریخی در مرحله نخست باید مشارکت ساکنان آن منطقه جلب شود که این امر نیازمند اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بوده زیرا تنها بدین واسطه می‌توان برنامه‌های تدوین شده را اجرایی کرد.

وی حفظ هویت تاریخی بافت‌های سنتی را امری حیاتی برای شهر قزوین دانست و گفت: آنچه در ساماندهی بافت تاریخی قزوین باید مورد توجه قرار گیرد حفظ هویت تاریخی و فرهنگی مناطق تاریخی استان قزوین است بنابراین ساماندهی و نوسازی بافت سنتی باید با در نظر گرفتن هویت تاریخی و فرهنگی صورت گیرد.

مانی‌فر با بیان این نکته که توسعه پایدار قزوین نیازمند مشارکت تمام دستگاه های اجرایی استان است، مطرح کرد: در سند ملی توسعه که در سال 93 به تصویب رسید به لزوم مشارکت دستگاه‌های اجرایی تاکید بسیاری شده است زیرا تنها بدین واسطه می‌توان به ارتقاء کیفیت زندگی شهری کمک کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon