طرح‌های تشویقی ساماندهی بافت سنتی در قزوین اجرایی می‌شود


طرح‌های تشویقی ساماندهی بافت سنتی در قزوین اجرایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: شهردار قزوین گفت: طرح‌های تشویقی برای مشارکت مردم در ساماندهی بافت تاریخی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مسعود نصرتی ظهر امروز در نخستین ستاد بازآفرینی توسعه پایدار استان قروین که با حضور ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مرتضی روزبه استاندار قزوین، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار، حامد مانی‌فر مدیر‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، محمد‌علی حضرتی‌ها مدیرکل ‌میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: طرح‌های تشویقی برای مشارکت مردم در ساماندهی بافت تاریخی اجرایی می‌شود.

شهردار قزوین با تاکید به این نکته که ساخت‌وساز در بافت تاریخی با استقبال بسیار کمتری روبرو است، افزود: در بافت‌های تاریخی قزوین ساخت‌وسازهایی که صورت می‌گیرد به ارزش افزوده نمی‌رسد این امر سبب شده تا استقبال ساخت‌وساز در بافت تاریخی و سنتی قزوین بسیار کم باشد.

وی عدم وجود طرح‌های تشویقی برای ساماندهی بافت‌های تاریخی را مهم‌ترین علت استقبال کم شهروندان دانست و گفت: تاکنون به دلیل نبود طرح‌های تشویقی مناسب برای ساماندهی و ساخت‌وساز در بافت سنتی و تاریخی شهر قزوین، این بافت‌ها به مناطق مهاجر پذیر تبدیل شده تا جایی که بافت‌های تاریخی قزوین را به محل زندگی اتباع خارجه تبدیل کرده است.

نصرتی با بیان این نکته که باید انگیزه زندگی در بافت تاریخی در بین شهروندان قزوینی تقویت شود، عنوان کرد: در حال حاضر باتوجه به برنامه هایی که شهرداری قزوین در راستای ایجاد انگیزه زندگی در بافت تاریخی اجرایی کرده متاسفانه این امر محقق نشده که تحقق این امر نیازمند برنامه‌ریزی‌های همه‌جانبه است.

شهردار قزوین تصریح کرد: از جمله برنامه‌های شهرداری قزوین می‌توان به اضافه نشدن عوارض شهری در 10 سال گذشته برای ساکنان آن مناطق و همچنین همراه بودن 70 درصد تخفیف اشاره کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon