نخستین جلسه ستاد بازآفرینی توسعه پایدار در قزوین برگزار شد


نخستین جلسه ستاد بازآفرینی توسعه پایدار در قزوین برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی نخستین جلسه ستاد بازآفرینی توسعه پایدار در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نخستین  جلسه ستاد بازآفرینی توسعه پایدار استان قروین با حضور ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

در این جلسه مرتضی روزبه استاندار قزوین، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار، حامد مانی‌فر مدیر‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود نصرتی شهردار قزوین، محمد‌علی حضرتی‌ها مدیرکل ‌میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین نیز حضور داشتند.

نخستین جلسه ستاد بازآفرینی توسعه پایدار استان قزوین با محوریت ساماندهی بافت‌های تاریخی و سنتی استان قزوین و همچنین ساماندهی بافت‌های فرسوده استان قزوین برگزار شد که در آن هریک از مسئولان دستگاه‌های اجرایی به بیان نقطه نظرات خود در مورد چگونگی ساماندهی بافت‌های تاریخی قزوین پرداختند.

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با اشاره به این نکته که شهرهای ایران دچار سه معضل اساسی هستند، اظهار داشت: در حال حاضر شهرهای ایران دچار سه معضل اساسی همچون ناپایداری ساخت‌وسازها و عمر کوتاه‌ ساختمان‌ها، فقر شهری و ناکارآمد بودن فضای شهری هستند که این امر مشکلات بسیاری را برای شهرهای ایران به وجود آورده است.

وی بحران هویتی را از اصلی‌ترین چالش‌هایی عنوان کرد که بر اساس این معضلات به وجود آمده‌ اند و تاکید کرد: به منظور ساماندهی بافت‌های شهری برنامه‌ریزی‌های بسیاری در شورای عالی شهرسازی تدوین شده که در این برنامه ها تلاش برای حفظ منزلت و بافت اجتماعی در اولویت قرار داشته است.

مرتضی روبه استاندار قزوین نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سوء مدیریت سبب به خطر انداختن بافت تاریخی و اجتماعی در استان قزوین شده است، بیان کرد: مشکلاتی که امروزه در حوزه مدیریت شهری وجود دارد حاصل سوء مدیریت مدیران بوده که امیدواریم با تشکیل ستاد بازآفرینی توسعه شهری بتوانیم بسیاری از چالش‌های پیشرو را برطرف کنیم.

وی با بیان این مطلب که ساماندهی بافت تاریخی و فرهنگی قزوین نیاز به مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی استان قزوین دارد، گغت: امروزه استان قزوین برای اجرای برنامه ها و پروژه‌های خود باید به یک نوع هم‌افزایی دست پیدا کند تا ارگان‌های مختلف بتواند در انجام پروژه هم‌پوشانی لازم را داشته باشند.

منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: بیش از یک هزار و 300 هکتار بافت تاریخی و سنتی در استان قزوین وجود دارد که از این بین 510 هکتار نیاز به ساماندهی و رسیدگی جدی مسئولان دارد  در این راستا به منظور ساماندهی بافتهای تاریخی قزوین باید برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی انجام شود.

مسعود نصرتی شهردار قزوین نیز در این جلسه عدم وجود طرح‌های تشویقی برای ساماندهی بافت‌های تاریخی را مهم‌ترین علت استقبال کم شهروندان دانست و عنوان کرد: تاکنون به دلیل نبود طرح‌های تشویقی مناسب برای ساماندهی و ساخت‌وساز در بافت سنتی و تاریخی شهر قزوین، این بافت‌ها به مناطق مهاجر پذیر تبدیل شده تا جایی که بافت‌های تاریخی قزوین را به محل زندگی اتباع خارجه تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon