۸۵۰۰ واحد فرسوده استان کرمانشاه نوسازی می‌شوند


8500 واحد فرسوده استان کرمانشاه نوسازی می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: هشت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی فرسوده و نیازمند بهسازی استان کرمانشاه امسال نوسازی می‌شوند.

عبدالله بهادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: اعتبار لازم برای نوسازی این واحدها در راستای مصوبات هیات وزیران در زمینه احیاء، نوسازی و بهسازی مسکن در بافت فرسوده و تأمین مسکن گروههای کم‌درآمد و زوج‌های جوان تأمین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از هشت هزار و 500 متقاضی بهسازی واحد فرسوده استان برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند، عنوان کرد: 723 متقاضی ثبت نام شده در سال‌های قبل نیز تسهیلات بهسازی را دریافت می‌کنند.

بهادری سقف تسهیلات بهسازی و نوسازی واحد فرسوده در کلان شهرها را 500میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: متقاضیان ساکن در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200هزار نفر جمعیت 400میلیون ریال و در سایر شهرها 300 میلیون ریال تسهیلات با سود 9درصد را جهت بهسازی و نوسازی واحد فرسوده دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه, گفت: این مصوبات 143 طرح را در بر می‌گیرد که یک طرح توسعه راه با اعتبار 864میلیارد ریال، 123 طرح حوزه روستایی، هفت طرح حوزه راهداری، 9 طرح حوزه فنی و اجرایی، ساختمان و تأسیسات دولتی در دست تکمیل هستند.

وی افزود: سایر طرح‌ها شامل 92 طرح با یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار از جمله 75 طرح حوزه راه روستایی با 40درصد پیشرفت، سه طرح حوزه راهداری با 30درصد پیشرفت، 13 طرح حوزه فنی و اجرایی با 27درصد پیشرفت و یک طرح در حوزه توسعه راهها با 51درصد پیشرفت هستند که تا پایان امسال تکمیل می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از 45 طرح در حوزه راه روستایی در سال 94 تحت عنوان بهسازی راه روستایی خبرداد و عنوان کرد: اعتبار 22 طرح تحت عنوان روکش آسفالت و 45 طرح مذکور از محل اعتبارات ملی سال 94 تأمین شده است.

بهادری با اشاره به افزایش 20درصدی اعتبارات رفع نقاط پرحادثه راههای استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته، بیان کرد: 480 میلیارد ریال از حوزه سازمان راهداری برای روکش آسفالت راههای شریانی، رفع نقاط پرحادثه و ایمن‌سازی تخصیص یافته است.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon