ارائه هرگونه خدمات پزشکی در کردستان مقدور است


ارائه هرگونه خدمات پزشکی در کردستان مقدور است

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان گفت: با توجه به اینکه ارائه هرگونه خدمات پزشکی در داخل استان مقدور است، مردم استان کردستان برای درمان نیازی نیست که هزینه‌های سفر را بر خود تحمیل کنند و به استان‌های دیگر مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حسین فیروزی در مراسم روز پزشک که در سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان بعثت این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که در آن علم، فضیلت، اخلاق، مهارت و شجاعت در طول تاریخ هموار از احترام و تکریم بسیار برخوردار بوده است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم پزشکان در کشور گفت: خوشبختانه پزشکان ایران اسلامی از تمامی فضیلت‌ها از جمله علم، اخلاق، مهارت و شجاعت برخوردار هستند، بنابر این به‌عنوان سرمایه‌های معنوی این حق را دارند که مورد احترام و تکریم قرار گیرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان با اشاره به تخریب‌هایی که علیه جامعه پزشکی صورت می‌گیرد، افزود: در جامعه آزاد اطلاعاتی برخی افراد ناآگاهانه به دنبال تخریب جامعه پزشکی برای بدست آوردن نام و نشان هستند، اما باید این را بدانند با تخریب این سرمایه‌های معنوی نه تنها نمی‌توانند نام و نشانی برای خود به‌دست آوردند، بلکه راه را نیز به بیراهه می‌روند، چرا که مورد قبول جامعه نیست.

وی همچنین به اجرای موفقیت آمیز طرح تحول نظام سلامت در کشور توسط دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: آمریکا به‌عنوان قدرت برتر اقتصادی جهان و با دارا بودن بیشترین درآمد هنوز نتوانسته وعده تامین بیمه عمومی را عملی کند و در تامین هزینه‌های درمان عاجز مانده است، اما این مسئله خوشبختانه در کشور ما با اجرای طرح تحول نظام سلامت محقق شد و احساس مسئولیت جامعه پزشکی نیز بخشی از خلاهای قانونی را پر کرده است.

فیروزی با ابراز خرسندی از تحقق 52 مورد از طرح‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان در زمینه سلامت که شاخص‌ترین آن بیمارستان کوثر سنندج است، تصریح کرد: در صورت تکمیل پروژه‌های زیرساختی درمان که تا پایان دولت تدبیر و امید محقق می‌شود، رابطه بین پزشک و جامعه بهبود می‌یابد.

وی جامعه پزشکی کردستان را آماده ارائه هرگونه خدمات پزشکی اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه ارائه هرگونه خدمات پزشکی در داخل استان مقدور است، مردم استان کردستان برای درمان نیازی نیست که هزینه‌های سفر را بر خود تحمیل کنند، چرا که مراجعه به سایر استان‌ها برای درمان، اقتصاد استان را نیز تحت تاثیر قرار داده و گردش پول را تضعیف می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان تاکید کرد: اعتماد مردم به خدمات پزشکی داخل استان نیازمند ایجاد بستر فرهنگی است که رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon