تشدید برخوردهای امنیتی و محدود شدن سخنرانی‌های روحانیون بحرینی

تشدید برخوردهای امنیتی و محدود شدن سخنرانی‌های روحانیون بحرینی

وزیر کشور بحرین در سخنرانی اخیر خود بر تشدید برخورد های امنیتی و محدود تر شدن سخنرانی‌های روحانیون در این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از لؤلؤه، شبکه خبری لؤلؤه با انتشار گزارشی از تصمیم دولت بحرین برای تشدید برخورد های امنیتی با مردم و تنگ‌تر کردن آزادی‌های علمای دینی بر روی منبرها خبر داده و در این خصوص نوشت: "راشد بن عبدالله آل خلیفه" وزیر کشور بحرین طی یک سخنرانی در باشگاه افسران در منامه تاکید کرد دولت قصد دارد برخورد امنیتی خود را تشدید کرده و سخنرانی‌های مذهبی را به کنترل خود در آورد.

عبدالله آل خلیفه افزود: تلاش‌های امنیتی به واسطه طرح‌های مختلفی همچون پروژه "دیوار امنیتی" در حال پیشرفت هستند.

شبکه خبری لؤلؤه  در ادامه توضیح می‌دهد که این اقدامات در راستای رویارویی با جنبش مسالمت‌آمیز مردمی که خواهان دموکراسی هستند صورت می‌گیرند.

وزیر کشور بحرین در بخش دیگری از سخنان خود از قصد رژیم برای محدودتر کردن سخنرانی‌های مذهبی پرده برداشته و در این زمینه مدعی شد، این اقدام برای محافظت از اینگونه مجالس و دور کردن آنان از اختلافات سیاسی صورت می‌گیرد؛ در همین راستا دولت بحرین شروطی را برای سخنرانی روحانیون وضع کرده و تاکید دارد هر شخصی پیش از سخنرانی باید از دولت مجوز بگیرد.

پس از 5 روز بازداشت وزارت کشور بحرین اتهام شیخ حسن عیسی را پشتیبانی از تروریسم اعلام کرد

پایگاه خبری لؤلؤه در گزارش دیگری نوشت: سرانجام پس از 5 روز بی اطلاعی از سرنوشت و اتهام شیخ حسن عیسی نماینده سابق پارلمان بحرین که به دست نیروهای امنیتی بحرین بازداشت شد، یک مقامات امنیتی این کشور اعلام کرد وی به اتهام پشتیبانی از تروریسم بازداشت شده است.

وزارت کشور بحرین با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که شیخ حسن عیسی اقدام به توزیع مبالغ قابل توجهی پول نقد میان تروریست‌های تحت تعقیب و افرادی که در عملیات تروریستی مشارکت داشته‌اند، نموده است.

این درحالی است که روز گذشته جمعیت الوفاق بحرین از گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل خواست تا این جمعیت را در اطلاع یافتن از سرنوشت شیخ حسن عیسی نماینده سابق پارلمان بحرین و همچنین درخواست از دولت برای آزادی فوری او یاری کند.

الوفاق تاکید کرد که سرنوشت شیخ حسن العیسی شخصیت برجسته سیاسی بحرین که در انتخابات سال 2010 بیشترین تعداد آرای مردمی را به خود اختصاص داده بود در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و بیش از 85 ساعت است که هیچ اطلاعی از او در دست نیست، وکلای مدافع شیخ عیسی از دیدار با او منع شده‌اند.

بر اساس گزارش جمعیت الوفاق، شیخ حسن عیسی عصر روز سه شنبه به دلایل نامعلومی توسط نیروهای امنیتی بحرین بازداشت شده است، او از حق دفاع محروم شده وکیل مدافعش از دلایل بازداشت محروم شده است.

سازمان حقوق بشری "هیومن رایتس فِرست" خواهان توقف محاکمه "ابراهیم شریف" معارض برجسته بحرینی شد

شبکه خبری لؤلؤه در گزارش جداگانه دیگری به وضعیت "ابراهیم شریف" یکی از معارضان برجسته دولت پرداخته و در این خصوص خبر داد: سازمان حقوق بشری "هیومن رایتس فرست" با صدور بیانیه ای اعلام کرد مقامات بحرینی باید محاکمه "ابراهیم شریف" معارض برجسته بحرینی که دبیرکل سابق جمعیت دموکراتیک "العمل الوطنی" نیز بوده را متوقف کند، این سازمان تاکید کرد نیروهای امنیتی بحرین، شریف را با اتهامات سیاسی و به صورت ظالمانه‌ای بازداشت کرده‌اند.

"برایان دلی" مدیر موسسه حقوق بشری هیومن رایتس فرست در این خصوص گفت: به وضوح دیده می‌شود که پرونده شریف بخشی از تحرکات گسترده‌ی رژیم بحرین برای خفه کردن صدای اعتراضات مسالمت‌آمیز و معارضان است.

وی ادامه داد: می‌توان گفت این امر نتیجه تصمیم اشتباه آمریکا در تجهیز دولت بحرین به سلاح های بیشتر است که بدون تحقیق در زمینه رفتار دولت بحرین در مسائل مرتبط با حقوق بشر صورت گرفته است.

برایان دلی تاکید کرد برداشته شدن ممنوعیت فروش سلاح به دولت بحرین از سوی آمریکا به معنی چراغ سبز این کشور برای سرکوبگری بیشتر در بحرین است.

انتهای پیام/

 

.

 

 

.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان