شهید گمنامی که با توسل به امام رضا(ع) نام‌دار شد + فیلم

شهید گمنامی که با توسل به امام رضا(ع) نام‌دار شد + فیلم

مادر شهید می‌گوید: «اول برایمان خبر آوردند که اسیر شده، کم‌کم اسرا آزاد شدند اما پسر من برنگشته بود، وقتی که شهدا معلوم شدند و تکلیف اسرای ما هم تا حدود زیادی روشن شده بود؛ دوستانش آمدند و گفتند: ما دیده‌ایم که جواد شهید شده است».

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شهید «جواد نظام‌دوست» از جمله شهدای گمنام مدفون در دانشگاه صدا و سیمای تهران بود که  دوم مهرماه سال 93 هویت او با آزمایش DNA احراز شد. او درست سه سال قبل از شناسایی‌اش یعنی در دوم مهرماه سال 90 هم‌زمان با شهادت امام صادق(ع) در دانشگاه صدا و سیمای تهران به‌عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شده بود، بعد از 27 سال خانواده او از چشم‌انتظاری درآمده و به وصال پسر خود رسیدند. شهید جواد نظام‌دوست متولد سال 1348، در 16 شهریور سال 66 در سن 18سالگی در منطقه جزیره مجنون به شهادت رسید.

زهرا کمری مادر شهید تازه شناسایی شده دانشگاه صدا و سیما «جواد نظام‌دوست» پس از خبر شناسایی شدن فرزندش در گفت‌وگویی با تسنیم می‌گوید: جواد در کردستان چهار ماه بسیجی بود، بعد به مرخصی آمد. یک کاروانی که تعدادشان هم زیاد بود از مشهد به اهواز اعزام می‌شدند. جواد گفت: «می‌خواهم با این‌ها بروم»، گفتم: "برو، خدا پشت و پناهت باشد". بعد آنجا اسمش را برای سربازی نوشت و خودش را به‌عنوان سرباز معرفی کرد. طی این مدت سه بار به مرخصی آمد ولی بعد از آن دیگر برنگشت.

او می‌گوید: اول برایمان خبر آوردند که اسیر شده، بعد کم‌کم اسرا آزاد می‌شدند اما پسر من برنگشته بود، وقتی که شهدا معلوم شدند و تکلیف اسرای ما هم تا حدود زیادی روشن شده بود؛ دوستانش آمدند و گفتند: ما دیده‌ایم که جواد شهید شده است.

ماجرای شناسایی شدن شهید نظام‌دوست پس از توسل مادر شهید به امام رضا(ع) اتفاق می‌افتد، روایت احراز هویت شهید و این توسل از زبان مادر در فیلم زیر با عنوان «اعزامی از مشهد» کاری از مؤسسه فرهنگی هنری قاب برتر به کارگردانی محمدرضا قنادان‌زاده و عبدالرضا منزوی می‌آید:

 

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران