معاون فرهنگی ارشاد برای حضور در مراسم «روز ایران»‌ به مسکو می‌‌‌رود

معاون فرهنگی ارشاد برای حضور در مراسم «روز ایران»‌ به مسکو می‌‌‌رود

سید‌عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد نیز به جمع مسافران ایرانی نمایشگاه کتاب مسکو پیوست،‌ قرار است صالحی در مراسم «روز ایران» در نمایشگاه سخنرانی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ در حالی که هنوز حضور علی جنتی وزیر ارشاد در نمایشگاه کتاب مسکو قطعی نشده و به نظر می‌رسد که او در این سفر حضور نداشته باشد،‌ حضور سید‌عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد در نمایشگاه کتاب مسکو قطعی شده است.

صالحی که بیشتر به دلیل حضور در برنامه‌های روز ایران در نمایشگاه مسکو به روسیه سفر می‌کند،‌ قرار است در غرفه ایران سخنرانی داشته باشد.

هم‌چنین برنامه‌های دیگری از سوی سفارت ایران در مسکو برای حضور سید‌عباس صالحی و دیدار‌ با مقامات فرهنگی کشور روسیه تدارک دیده شده است.

برگزاری روز ایران یکی از برنامه های تدارک دیده شده در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسکو است. برای این برنامه که روز 14 شهریورماه برگزار می شود برنامه هایی چون سخنرانی سفیر ایران در روسیه،‌ شعرخوانی،‌ سخنرانی کوتاهی نویسندگان ایرانی حاضر در مسکو، رونمایی چند کتاب ایرانی ترجمه شده به روسی،‌ اجرای موسیقی زنده توسط کیوان ساکت،‌ اجرای نمایش،‌ تقدیر از ایرانشناسان روسی،‌ رونمایی از کتاب روشنای علم مقام معظم رهبری و  پذیرایی به سبک ایرانی تدارک دیده شده است.

ایران میهمان ویژه بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو است که در این دوره حضور خود شاهد حضور 12 ناشر ایرانی در غرفه از جملخه انتشارات جامعة‌المصطفی،‌ انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، انتشارات بین‌المللی حافظ،‌ انتشارات دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران‌، انتشارات سمت،‌ انتشارات شمع و مه، انتشارات مجمع ناشران دفاع مقدس، انتشارات علامه جعفری، انتشارات بین‌المللی  الهدی است.

 بنیاد ایران شناسی،‌ کانون اتومبیل رانی و جهانگردی جمهوری اسلامی ایران،‌ خبرگزاری ایکنا‌، بنیاد سعدی، باغ کتاب تهران،‌ سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران،‌ موسسه ارزشهای اسلامی حکیم‌، موسسه ایراس از جمله نهادهای شرکت کننده کننده از ایران در نمایشگاه کتاب مسکو هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران