برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) عامل وحدت مذاهب اسلامی است


برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) عامل وحدت مذاهب اسلامی است

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) نقش بسیار مهمی در تقریب مذاهب اسلامی دارد و بسیار وحدت بخش است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مولودی خوانی رضوی (هه تاو) در سنندج اظهار داشت: ترویج عشق و علاقه به پیامبر و اهل بیتش که در آیات و روایات مورد تاکید قرار گرفته است در تحکیم جامعه اسلامی و همبستگی مسلمانان اثرگذار است.

وی با تقدیر از برگزاری جشنواره مولودی خوانی رضوی (هه تاو ) در سنندج، عنوان کرد: این گونه مراسمات که در آن هنر و موسیقی و مکتب و دین با هم تلفیق شده است ارزش والایی دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه شخصیت و جایگاه امام رضا(ع) در میان مسلمانان مذاهب مختلف اسلامی مورد تائید و احترام است، افزود: خداوند مسلمانان را به محبت و مودت به پیامبر و اهل بیتش ارجاع داده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی با بیان اینکه دین اسلام بر تبیین، بصیرت و آگاهی تاکید دارد، عنوان کرد: مردم کردستان نیز به این اساس ارادت خاصی به اهل بیت پیامبر و خاندانش دارند و برگزاری جشنواره هایی از این قبیل نیز نشاندهنده این مهم است.

وی در پایان سخنان خود توجه به امامان و اهل بیت پیامبر را مورد تائید قرآن دانست و گفت: روایات بسیاری از صحابه و بزرگان مذاهب مختلف در رابطه با اهمیت جایگاه امام رضا(ع) در اسلام وجود دارد.

در ابتدای مراسم اختتامیه جشنواره مولودی خوانی رضوی (هه تاو) در سنندج، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان قرائت شد.

همچنین یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره از تاسیس انجمن دف ایران در سنندج به عنوان پایتخت دف جهان خبر داد و گفت: این مهم با پیگیری های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و هنرمندان این حوزه کسب شده است.

افشین ارشدی افزود: افتتاح انجمن دف ایران در سنندج همزمان با برگزاری یادواره خلیفه کریم صفوتی یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین فعالان دف نوازی در ایران صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon