برگزیدگان نخستین جشنواره مولودی‌خوانی رضوی در سنندج تجلیل شدند


برگزیدگان نخستین جشنواره مولودی‌خوانی رضوی در سنندج تجلیل شدند

خبرگزاری تسنیم: با برگزاری مراسم اختتامیه، برگزیدگان نخستین جشنواره مولودی خوانی رضوی (هه تاو) در سنندج تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نخستین جشنواره مولودی خوانی رضوی (هه تاو) از سلسه برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) عصر امروز با شناخت نفرات و گروه های برتر در هشت حوزه پس از دو روز رقابت به کار خود پایان داد.

در نخستین حوزه و در بخش تجلیل از پیشکسوتان از زنده یاد خلیفه کریم صفوتی، خلیفه میرزا آغه غوثی و شیخ محمد هادی هاشمی تجلیل شد و این افراد به عنوان بزرگان حوزه مولودی خوانی در استان کردستان مورد تقدیر و ستایش قرار گرفتند.

در حوزه دوم که به موسیقی عرفانی اختصاص داشت از سیدمحمد زاهد ابراهیمی  که از پیشکسوتان و فعالان شناخته شده در استان کردستان در زمینه مولودی خوانی است به پاس سال ها فعالیت و ساخت آثاری ارزنده  تجلیل به عمل آمد.

در حوزه پژوهش نیز تندیس جشنواره به حمید رضا گوش بر دانشجوی کردستانی دانسکده هنر دانشگاه اصفهان به خاطر نگارش مقاله سماع و موسیقی آیینی و عرفانی در کردستان رسید.

تقدیر از فعالان حوزه هنرهای تصویری یکی دیگر از بخش‌های نخستین جشنواره مولودی خوانی رضوی (هه تاو) در سنندج بود که که در بخش عکس از جمشید فرحوند فردا و در بخش هنرهای تجسمی از آقایان عثمان نیک منش، فواد حامدی و فریدون احمدی تجلیل به عمل آمد.

همچنین جایزه ویژه هیئت داوران در جشنواره که شامل لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون ریال بود به دو نوجوان گروه مولودی خوانی «نور» از شهرستان دهگلان به نام های محمد ویسیان و احساس کریمی تقدیم شد.

تقدیر از گروه مولودی خوانی « درویش » به انتخاب هیئت داوران یکی دیگر از برنامه های مراسم اختتامیه جشنواره مولودی خوانی رضوی (هه تاو ) بود.

در بخش منقبت خوانی از مختار زندسلیمی از سنندج با اهدای لوح تقدی، تندیس جشنواره و 8 میلیون ریال به عناون نفر نخست، لقمان موعظی از سنندج با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و 6 میلیون ریال جایزه نقدی و محمد مهدی روحی از همدان با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و 4 میلیون ریال جایزه نقدی تجلیل شد.

تقدیر از گروه های برتر جشنواره مولودی خوانی رضوی (هه تاو) یکی از دیگر از بخش های مهم این برنامه بود و در این بخش هیئت داوران هیچ گروهی را حائز شراط برای کسب رته نخست ندانست.

رتبه دوم در حوزه گروه‌های برتر مولودی خوانی به طور مشترک به گروه های «آوای حزین» از سقز و گروه « نوای رحمت » از سنندج رسید که با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و 10 میلیون ریال جایزه نقدی از آن ها تجلیل به عمل آمد.

همچنین گروه مولودی خوانی «ناله دف» از سنندج به انتخاب هیئت داوران جشنواره به عنوان سوم دست یافت و اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و 10 میلیون ریال جایزه نقدی از آنها تجلیل شد.

گروه های مولودی خوانی «حزین از سقز« آوای آوالان» از سنندج، «ستاره سپهر» از اصفهان، «سماع» از تبریز و «اوتاد» از اصفهان نیز به ترتیب حائز رتیه های چهارم تا هشتم نخستین جشنواره مولودی خوانی رضوی (هه تاو) در سنندج شدند و با اهدای لوح تقدیر و پنج میلیون ریال جایزه نقدی از آن ها تجلیل به عمل آمد.

قرائت بیانیه هیئت داوران جشنواره مولودی خوانی رضوی پایان بخش مراسم بود که توسط یکی از داوران انجام شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon