برخی مدیران استان به دنبال توسعه کردستان نیستند


برخی مدیران استان به دنبال توسعه کردستان نیستند

خبرگزاری تسنیم: استاندار کردستان با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران در کارگاه های آموزشی توسعه سند آمایش استان، گفت: برخی مدیران استان کردستان به دنبال توسعه استان نیستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی سامانه " ساترا" سامانه ارزیابی و توسعه سند آمایش استان کردستان که در معاونت برنامه ریزی استان با حضور کارشناسان و تعداد محدودی از مدیران دستگاه‌های دولتی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و هفته دولت اظهار داشت: عدم حضور مدیران دستگاه های دولتی در این کارگاه آموزشی نشاندهنده این است که این مدیران، توسعه استان را نمی‌خواهند.

وی با گلایه مندی از عدم حضور تعداد زیادی از مدیران دستگاههای دولتی و اجرایی استان در این کارگاه آموزشی، گفت: تعدادی از مدیران استان فقط به دنبال وقت گذرانی هستند و فقط می خواهند مدیر باشند و به دنبال توسعه استان نیستند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه هر جامعه ای که توسعه پیدا نکرده، به خاطر آن بوده که خودشان نخواسته اند، تصریح کرد: امر توسعه اگر در گذشته به عنوان یک راهبرد برای ارتقا شاخص های زندگی تلقی می شد، امروزه علاوه بر اینکه یک راهبرد است بلکه به عنوان یک نیاز اساسی نیز تلقی خواهد شد.

زاهدی گفت: در جامعه رقابتی امروز هر کشوری که به دنبال توسعه نباشد از گردونه رقابت خارج خواهد شد و به یک جامعه منفعل و تحت سلطه دیگران در می آید چرا که شرایط جوامع کنونی به مثابه پیست دو میدانی است که راه بازگشت به عقب را نخواهد داشت.

استاندار کردستان افزود: در این پیست دومیدانی توانمندی فرد دونده بسیار حائز اهمیت بوده و این توانمندی نه تنها جسمی بلکه شامل توانمندی فکری و روحی است تا دونده را به هدفش که برنده شدن است برساند.

وی اظهار کرد: ما امروزه نمی توانیم شرایط جامعه را با قبل از انقلاب اسلامی مقایسه کنیم و بگوییم که قبلا 10 درصد مردم از آب آشامیدنی برخوردار بوده و امروز 90 درصد بهره مند هستند چرا که جوامع رو به تحول و پیشرفت هستند.

زاهدی خاطر نشان کرد: امر توسعه باید به عنوان یک اصل جدی مورد توجه قرار گیرد و استفاده از ابزار و روشهای نوین مدیریتی در امر توسعه استان لحاظ شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه امروزه بشر برای هر کاری ابزار خاصی را می طلبد، گفت: استفاده از روشها و شیوه های نوین مدیریتی و ابزاری که در اختیار مدیران است باید به عنوان ابزار توسعه جوامع بکارگیری شود.

وی افزود: ظرفیتهای خداددای و منابعی که در استانهای کردستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان وجود دارد قابل مقایسه با استانهای اصفهان، سمنان و یزد  که 70 درصد آنها کویری است، نیست اما آنها توسعه یافته هستند.

زاهدی با تاکید بر اینکه مدیران می توانند جامعه را به سمت توسعه هدایت دهند، اظهار کرد: عدم حضور مدیران استان در این گونه کارگاههای آموزشی نشان می دهد که این مدیران توسعه استان برایشان چندان مهم نیست و این دردی است که باید درمان شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: برخی کارشناسان و مدیران استان برای توسعه در کردستان راهکار ارائه نمی دهند و مانع تراشی می‌کنند و به این دلیل است که در شیوه سنتی گرفتار شدیم.

وی گفت: با توجه به اینکه 7 درصد منابع طبیعی و یک درصد جمعیت جهان متعلق به ماست باید از این ابزار و شیوه های نوین برای تقویت مدیریت و کاربردی کردن سیستم سازمانی بهره بگیریم.

زاهدی افزود: با توجه به اینکه سامانه ساترا یکی از زیرساختهای اساسی توسعه و مدیریت بر توسعه استانها و کشور است اما مشکل ما این است که زیاد به روشهای علمی و آماری پایبند نیستیم و باید از شیوه های سنتی خارج شویم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon