سالانه ۱۴.۵ میلیون تن ماده معدنی در همدان برداشت می‌شود


سالانه 14.5 میلیون تن ماده معدنی در همدان برداشت می‌شود

معاون استاندار همدان زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه معدن همدان را فراهم دانست و گفت: سالانه ۱۴.۵ میلیون تن ماده معدنی در همدان برداشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، خسرو سامری بعدازظهر امروز در شورای توسعه و سرمایه‎گذاری استان همدان با حضور رئیس دفتر ریاست جمهور اظهار داشت: سفر کاروان تدبیر و امید نوید بخش تلاش مضاعف برای توسعه بوده و آثاری به همراه دارد که از ذهن مردم پاک نمی‌شود.

وی افزود: استان همدان 19 هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت داشته و موقعیت خاص آن در منقطه در زمینه اتصال کشور در غرب، شمال غرب، جنوب و نزدیک به پایتخت از امتیازهای استان همدان است.

سامری با اشاره به اینکه استان همدان 5 هزار سال قدمت داشته و گنجنامه و تپه نوشیجان گواه این ادعا هستند، تصریح کرد: همدان یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد و به دلیل بهره‎مندی از آب و هوای مطلوب و جاذبه‎های متنوع از قطب‌های گردشگری به حساب می‎آید که این  امور جذابیت‌هایی برای سرمایه‎گذاری محسوب می‌‏شود.

وی تصریح کرد: هنرمندان، حرفه صنایع‌دستی را سینه به سینه از پدران خود به ارث برده و وجود 150 رشته صنایع دستی در همدان و قرار گرفتن بزرگترین مرکز تولید سفال و سرامیک کشور در لالجین به شهرت جهانی این منطقه افزوده است.

معاون استاندار همدان تاکید کرد: استان همدان از پتانسیل نسبی آب و خاک بهره‎مند بوده و به همین دلیل مستعد گسترش فعالیتهای زراعی، باغی و دامی محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه سالانه 4.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در همدان تولید می‎شود، گفت: این در حالی است که بخش کشاورزی همدان 3.4 درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: همدان در مسیر آزادراه کربلا قرار گرفته و با دارا بودن 28 منطقه صنعتی، نیروی انسانی متخصص و وجود 110 هزار دانشجو فرصتهای سرمایه‎گذاری بالایی را دارد.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه استان همدان دارای 271 معدن است، بیان کرد: سالانه 14.5 میلیون تن انواع ماده معدنی از معادن همدان برداشت می‏شود که نشان می‎دهد همدان از استانهای مستعد در زمینه سرمایه‎گذاری معدنی و توسعه صادرات در این زمینه است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon