۱۱۵۱ هکتار از اراضی مجهز به آبیاری تحت‌فشار فامنین به بهره‌برداری رسید‌


1151 هکتار از اراضی مجهز به آبیاری تحت‌فشار فامنین به بهره‌برداری رسید‌

همزمان با سفر رئیس‌جمهور‌ و هیئت دولت به استان همدان ۱۱۵۱ هکتار از اراضی مجهز به آبیاری تحت‌فشار شهرستان فامنین به‌صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، همزمان با سفر رئیس‌‌‌جمهور و هیئت دولت به استان همدان، 6 طرح مهم در راستای توسعه بخش کشاورزی استان همدان به‌بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از طرح آبیاری تحت‌فشار شهرستان فامنین با هدف بهره‌وری از منابع آبی از طرح‌هایی است که در سفر هیئت دولت انجام شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه 250 هزار هکتار اراضی زراعی در استان همدان وجود دارد، گفت: از این میزان 166 هزار هکتار آن  مستعد اجرای آبیاری تحت‌فشار است.

علیرضا رنجبر ضرابی افزود: از میزان 166 هزار هکتار اراضی مستعد تحت آبیاری تحت‌فشار در استان همدان، 110 هکتار اراضی مجهز به آبیاری تحت‌فشار شده است، امسال نیز 10 هزار هکتار از اراضی به این سیستم مجهز شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان همدان گفت: برای اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار شهرستان فامنین 97 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که 85 درصد آن به‌صورت کمک بلاعوض به کشاورزان است و تنها 15 درصد از هزینه‌ها آورده خود کشاورز است.

رنجبر ضرابی افزود: راندمان آبیاری به‌صورت سنتی در استان همدان 35 درصد است که با اجرای آبیاری تحت فشار این راندمان به 60 درصد رسیده و افزایش 25 درصدی راندمان آب را داشته‌ایم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon