دومین کارخانه تولید قطعات بتن گازی کشور در نهاوند کلنگ‌زنی شد‌


دومین کارخانه تولید قطعات بتن گازی کشور در نهاوند کلنگ‌زنی شد‌

با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور دومین کارخانه تولید قطعات بتن گازی کشور با فناوری کشور آلمان و سرمایه‌گذاری بنیاد مسکن در نهاوند کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند، با حضور علیرضا تابش و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی دومین کارخانه تولید قطعات بتنی سبک کشور با جدیدترین فناوری کشور آلمان و سرمایه‌گذاری بنیاد مسکن در زمینی به مساحت 10 هکتار در شهرستان نهاوند کلنگ زنی شد.

رئیس بنیاد مسکن در این مراسم گفت: این کارخانه دومین کارخانه مطرح کشور است که با این فن‌آوری جدید درشهرستان نهاوند احداث می‌شود، پس از مراسم کلنگ زنی بلافاصله عملیات اجرایی آن شروع می‌شود و 30 ماهه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب شد این کارخانه در نهاوند کلنگ زنی و احداث شود، شناسایی معادن فراوان سیلیسی مورد نیاز 20 سال این کارخانه است..

تابش اظهار کرد: مساحت این کارخانه که در چند فاز احداث می‌شود بیش از 22 هکتار است و مسئولان شهرستان نهاوند تعهد کرده‌اند تمامی زیر ساخت‌های لازم مانند آب، برق، تلفن و گاز را برای این کارخانه فراهم کنند.

رئیس بنیاد مسکن بیان کرد: با احداث و راه‌اندازی این کارخانه به‌جز شهرستان نهاوند نیاز استان‌های منطقه غرب و مرکزی کشور ازجمله مرکزی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی فراهم می‌شود و توسعه شهرستان شتاب بیشتری می‌گیرد. میزان تولید این کارخانه 450 هزار تن در سال است.

تابش ‌گفت: کارخانه قطعات پیش‌ساخته بتنی سبک یا گازی نهاوند برای بیش از 100 نفر به‌صورت مستقیم در نوبت‌های مختلف ایجاد اشتغال کرده و در آینده زمینه صادرات آن به کشور عراق نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon