۱۱ میلیون نفر در کشور در حد دوره ابتدایی سواد دارند

11 میلیون نفر در کشور در حد دوره ابتدایی سواد دارند

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: متاسفانه حدود ۱۱ میلیون نفر در کشور در حد دوره ابتدائی سواد دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خوی، علی باقر زاده شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خوی با گرامیداشت یاد و خاطره 1000 شهید این شهر اظهار داشت: خواندن و نوشتن رکن اصلی شکل‌گیری ساختار دانش و توسعه دانش در انسان‌ها است.

وی افزود: ولی امروزه مفهوم سواد توسعه پیدا کرده و فرا‌تر از آن مطرح می‌شود. امروزه اگر بخواهیم تعریف عمومی از سواد بگوییم، هر چیزی که به انسان کمک بکند تا زندگی بهتری تجربه کند عنوان سواد اتلاق می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به آمار رسمی کشور در مورد بی‌سوادی گفت: متاسفانه حدود 11 میلیون نفر در کشور در حد دوره ابتدائی سواد دارند.

وی تصریح کرد: بین عناصر اصلی توسعه و میزان سال‌های تحصیل شهروندان یک رابطه مستقیم وجود دارد، هرچقدر سال‌های تحصیل بیشتر باشد توسعه در همه زمینه‌ها اتفاق می‌افتد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آمار رسمی سازمان زندان‌ها در مورد بی‌سوادی و ارتکاب جرم اظهار داشت: 50 درصد زندانی‌ها که مرتکب جرم خشن می‌شوند افرادی هستند که تحصیلات خود را تا پایان ابتدائی ادامه نداده‌اند.

باقرزاده افزود: در شهرستان خوی 25 هزار نفر با سن 10 تا 49 سال به عنوان بی‌سواد مطلق ثبت شده است که حدود 10 هزار نفر آن زیر 30 سال است که حدود 2 برابر میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه این آمار، با سابقه و بیشینه فرهنگی و علمی شهرستان خوی متناسب نیست آمادگی سازمان نهضت سوادآموزی را برای کم کردن بی‌سوادی در شهرستان خوی اعلام کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon