ضرورت توجه ویژه به آسیب‌های پنهان خانواده در برنامه ششم توسعه

ضرورت توجه ویژه به آسیب‌های پنهان خانواده در برنامه ششم توسعه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر ضرورت توجه ویژه به آسیب‌های پنهان خانواده در برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

علی ربیعی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی در خصوص اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تدوین برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: یکی از بحران‌های ما که در این برنامه باید مورد توجه قرار گیرد صندوق‌های بازنشستگی‌ است و  ما آن را به عنوان بحران تصویب کردیم.

وی ادامه داد: باید در برنامه ششم برای صندوق‌ بازنشستگی برنامه ارائه دهیم اما من معتقدم که برای رهایی آنها از ورشکستگی به برنامه 20 ساله نیاز داریم. مسئولیت این موضوع در برنامه ششم به گروهی داده شده است که بنده سرپرست آن هستم.

وزیر رفاه گفت: در تدوین برنامه ششم مورد مهم دیگر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که بررسی و برنامه‌ریزی آن در یک تیم به سرپرستی بنده در حال انجام است، در این مورد بحث طلاق، اعتیاد و راهکارهای اجتماعی درمان آن، سالخوردگی با توجه به سبک زندگی رایج در آینده و آسیب‌های نوین در فضای مجازی حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برخی آسیب‌ها به عنوان آسیب‌های پنهان هستند و شاید نتوان در برنامه ششم برای آنها حکم کلی صادر کرد اما آسیب‌هایی در خانواده از سبک همسرگزینی گرفته تا بحث‌های جمعیتی باید دیده شود و برای این موضوع کمیته‌ای خاص به ریاست رئیس سازمان بهزیستی کشور تشکیل شده است که دستاوردهای آن را در آینده اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

 

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon