دهمین همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی در اردبیل برگزار شد


دهمین همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی در اردبیل برگزار شد

دهمین همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی با حضور اساتید و محققان ایرانی و خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، گودرز صادقی، سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی صبح امروز در آئین افتتاحیه همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: این همایش با حضور اساتید و محققان داخلی و خارجی به مدت یک روز در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شده و مهمترین اهداف این همایش پاسداری از زبان ملی کشور است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه زبان فارسی زبان رسمی کشور است، گفت:‌ همگان از قوم‌ها و زبان‌های مختلف وظیفه داریم از حفظ و ترویج زبان فارسی در کشور حمایت کنیم.

وی بیان کرد: هدف اصلی دهمین همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی گسترش زبان فارسی در کشور و سایر نقاط جهان بوده و همه ساله آخرین دستاوردها و تحقیقات علمی و پژوهشی اساتید و محققان ایرانی و خارجی در حوزه‌های مختلف ادب، فرهنگ و زبان ایرانی در این همایش مطرح می‌شود.

صادقی تصریح کرد:‌ در همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی علاوه بر سخنرانی اساتید کشوری و خارجی، جایگاه ملی و تاریخی زبان فارسی، ادبیات کلاسیک، ادبیات معاصر، ادبیات آئینی و عاشورایی، ادبیات بومی و آذری، فرهنگ آذربایجان و موضوعات مرتبط با تاریخ مورد بحث پژوهشگران و اساتید زبان فارسی قرار می‌گیرد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی افزود:‌ دهمین همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی با همکاری دو دانشگاه معتبر کشور هندوستان برگزار می‌شود و در این همایش اساتیدی از کشورهای پاکستان، بنگلادش، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و اوکراین مقالات خود را ارائه کرده‌اند که انتظار می‌رود این همایش نقش بسزایی در تولید زبان و ادب فارسی در کشورهای مختلف داشته باشد.

در این همایش پیام رئیس جمهور به دهمین همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی  توسط استاندار اردبیل قرائت شد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon