طرح‌های آبرسانی به روستاهای پلدختر به بهره‌برداری رسید


طرح‌های آبرسانی به روستاهای پلدختر به بهره‌برداری رسید

فرماندار پلدختر گفت: طرح‌های آبرسانی به روستاهای پلدختر همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، قدرت‌الله ترابی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار داشت: همزمان با هفته دولت هفت طرح عمرانی، آب‌رسانی و آسفالت در شهرستان پلدختر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این طرح‌ها شامل طرح‌های گابیون، آسفالت معابر شهر معمولان، احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر معمولان، آب‌رسانی به روستای برآفتاب سپهوند و بهره‌برداری کانال آب بر دهلیج به نمایندگی از سه طرح است که این سه کانال آب بر در روستاهای دهلیج آبسرد، احمدآباد و ریخان منطقه میانکوه شرقی از توابع شهرستان پلدختر است.

فرماندار پلدختر  با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها  380 هکتار از اراضی این روستاها ساماندهی می‌شود، عنوان کرد: با افتتاح این طرح‌ها در مصرف آب صرفه‌جویی و از هدر رفت آبیاری از سرچشمه تا مزرعه جلوگیری به عمل می‌آید.

وی بابیان اینکه 240 خانوار با بهره‌برداری از این طرح‌ها بهره‌مند‌می شوند، بیان کرد:  برای بهره‌برداری از این طرح‌ها  چهار میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

ترابی نژاد  با بیان اینکه شش پروژه احداث کانال آب بر در شهرستان پلدختر در حال اجرا است، گفت: این کانال‌ها مربوط به روستاهای کوگان، چمشک، مرغ محسن تایی، گچی تایی و ریخان دو است.

وی اظهار داشت: درمجموع برای بهره‌برداری از طرح‌های احداث کانال‌های آب بر اعتباری بالغ‌بر 15 میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار پلدختر خاطرنشان کرد: همزمان با افتتاح طرح‌های آبیاری، بهره‌برداری از جاده بین مزارع روستای باغ جایدر پلدختر بااعتبار 650 میلیون ریال آغاز شد.

وی به افتتاح طرح گابیون در روستای آمیران کوشکی بخش معمولان پلدختر اشاره و افزود: این طرح باهدف جلوگیری از فرسایش و تخریب خاک و مهار روان آب‌ها احداث‌شده که برای اجرایی شدن آن‌یک میلیارد ریال هزینه شده است.

ترابی‌نژاد در رابطه با طرح‌های شهرداری معمولان، عنوان کرد: احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر معمولان به طول 300 متر بااعتباری بالغ‌بر دو میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد حوادث هزینه شده است.

وی  بیان کرد: آسفالت معابر و کوچه‌ها و خیابان‌های شهر معمولان، شهرک المهدی، آسفالت کمربندی خیابان مطهری و بتن‌ریزی بیش از 20 کوچه شهر معمولان انجام شد که برای بهره‌برداری از آن‌ها چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک سرمایه‌ای هزینه شده است.

فرماندار پلدختر اظهار داشت: برای اجرای طرح آب‌رسانی به روستای پرآفتاب سپهوند مبلغ یک میلیارد و 380 میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/ ب
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon