سد عمارت گرمی سال۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد


سد عمارت گرمی سال96 به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار اردبیل گفت:هم‌ اکنون سد عمارت گرمی به‌ صورت ۳ شیفته کار می‌شود و تا پایان سال ۹۶ این سد به بهره‌برداری می‌رسد.

به گززارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ظهر امروز مجید خدابخش در دیدار با نخبگان، کشاورزان و فرهنگیان شهرستان گرمی در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: طرح منطقه آزاد تجاری اردبیل یکی از مگا پروژه‌های استان است که با برنامه‌ریزی‌های اساسی درصدد هستیم محدوده این منطقه آزاد را مشخص کنیم تا در دولت و مجلس به تصویب برسد.

وی با اشاره به اینکه تصویب منطقه آزاد تجاری می‌تواند استان اردبیل را دچار تحول عظیم در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اشتغال کند، گفت: با تصویب این طرح روند صادرات در استان اردبیل توسعه چشمگیری خواهد داشت و شاهد اشتغال فارغ‌التحصیلان استان خواهیم شد.

استاندار اردبیل هفته دولت را فرصتی بسیار بزرگ برای دیدار با مردم عنوان کرد و افزود: در این هفته در نظر داریم با حضور در تمام شهرستان‌ها، نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و مشکلات مردم را بشنویم و در صورت توان برای آن‌ها تصمیم‌گیری اساسی داشته باشیم.

خدابخش بیان کرد: دولت یازدهم در طول فعالیت خود خدمات ارزنده‌ای را به استان اردبیل به‌ویژه روستاها و مناطق محروم ارائه داده است و به همت دولت یازدهم در طول دو سال گذشته 218 روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و عملیات گازرسانی به 287 روستا نیز در حال اجرا است.

وی مردمان شهرستان گرمی را مردمی غیور، رشید، شجاع، مرزدار و مرزبان عنوان کرد و افزود: شهرستان مغان مهد تولید محصولات کشاورزی است و این شهر نقش بسزایی در توسعه و تولید محصولات کشاورزی داشته است.

احتمال الحاق قسمتی از شهرستان گرمی به منطقه آزاد زیاد است

رئیس شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: احتمال الحاق قسمتی از شهرستان گرمی به منطقه آزاد تجاری وجود دارد و امیدواریم در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی و دولت، این مگا پروژه در استان اردبیل اجرایی شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: اقتدار و عظمت کنونی که در کشورمان به‌دست‌آمده است مدیون خون شهدای والامقامی همچون شهیدان رجایی، باهنر و شهید مرحمت بالا زاده است که ما باید همگان در ادامه راه شهدای والامقام کوشا باشیم.

خدابخش گفت: شجاعت و دلاورمردی های شهید مرحمت بالا زاده زبانزد خاص و عام است و این شهید والامقام همچون شهید فهمیده نقش بسیار بزرگی در پیروزی جبهه‌های حق علیه باطل داشته است و ما باید شجاعت و رشادت این شهید 13 ساله شهرستان گرمی را الگوی خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از سد عمارت گرمی شهرستان گرمی به جایگاه والای خود در عرصه کشاورزی دست می‌یابد، افزود: هم‌اکنون سد عمارت گرمی به‌صورت 3 شیفته کار می‌کند و تا پایان سال 96 این سد به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon