اصناف ترویج فقه بازار را دستور کار قرار دهند


اصناف ترویج فقه بازار را دستور کار قرار دهند

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه سنندج با بیان اینکه نقش بازاریان و اصناف در تامین امنیت و آرامش برای جامعه بسیار مهم، اثرگذار و غیرقابل انکار است گفت: اصناف ترویج فقه بازار را دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت الاسلام سیدقاسم هاشم پور ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز بسیج اصناف و تجلیل از خانواده های شهدای اصناف و بسیجیان اظهار داشت: همکاری و هماهنگی بازاریان با سایر اقشار جامعه از عوامل تعیین کننده در رفع مشکلات است.

وی با تاکید بر اینکه نقش اصناف در جامعه بسیار دقیق و حساس است، عنوان کرد: آیات و روایات دین مبین اسلام مملو از بیاناتی است که در آن به نقش مهم بازاریان در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه تاکید شده است.

هاشم‌پور با بیان اینکه در دین مبین اسلام ربا خواری و کم فروشی از جمله گناهان کبیره است، عنوان کرد: کسانی که به این دو عمل غیراخلاقی مبادرت می ورزند گناهی همسان و هم ورزن با قتل نفس مرتکب شده اند.

حجت الاسلام هاشم پور بیان کرد: بریدن رگ حیات اقتصادی یک فرد سبب نابودی تدریجی وی خواهد شد و این در زمره بزرگترین گناهان محسوب می شود.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه سنندج تاکید کرد: اصناف و بازاریان باید با توجه به تعالیم دینی و همچنین رعایت اخلاقیات نسبت در خدمت خلق خدا باشند و سبب ناامنی در جامعه نشوند.

وی با اشاره به نقش مهم بازار در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در زمان حکومت رژیم غاصب شاهنشاهی بازاریان با تشکیل گروه های مختلف به یاری انقلاب آمدند و در پیروزی بزرگترین انقلاب قرن بیستم نقش تعیین کننده ای ایفا کردند.

حجت الاسلام هاشم پور ادامه داد: این فداکاری ها و از خودگذشتگی های بازاریان و اصناف تنها مختص پیروزی انقلاب سالمی نبود بلکه بعد از آن نیز به حمایت از نظام جمهوری اسلامی پرداختند.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه سنندج به نقش مهم اصناف و بازاریان در شکست سیاست های آمریکا و غرب در تحریم ملت ایران، عنوان کرد: به یاری اقشار مختلف و به ویژه بازاریان توطئه های دشمنان نقش بر آب شد.

وی به تعادل در مصرف، مدیریت مصرف، پرهیز از اسراف و حمایت از تولیدات داخلی در جامعه تاکید کرد و گفت: این عوامل می توانند سبب شکوفایی اقتصاد کشور شود.

حجت الاسلام هاشم پور با اشاره به اینکه تولید داخلی امروز نیاز به حمایت دارد، اظهار داشت: حمایت از تولیدات داخلی به تحول در اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال منجر می شود.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه سنندج در پایان بر لزوم توجه اصناف به ترویج فقه بازار تاکید کرد و گفت: بازاریان باید با فقه بازار و همچنین مباحث معاملات مطابق مذهب متبوع خود آگاه باشند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon