باند دوم ساوه - بوئین زهرا افتتاح شد


باند دوم ساوه - بوئین زهرا افتتاح شد

باند دوم ساوه - بوئین زهرا دقایقی پیش با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، افتتاح باند دوم ساوه - بوئین زهرا به طول 28 کیلومتر با اعتبار 300 میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید محور پرترافیک و مهم ساوه- بوئین زهرا - قزوین به طول 140 کیلومتر یکی از شبکه راه‌های مهم استان مرکزی و قزوین است که ارتباط ترافیکی شمال و شمال غرب با مناطق مرکزی و جنوب کشور را برقرار می‌کند.

وجود آزاد راه‌های مهمی مانند تهران - ساوه - سلفچگان، تهران - قزوین - زنجان - تبریز و ساوه - همدان - قزوین - رشت اهمیت این محور مواصلاتی را مضاعف کرده و این محور حلقه تکمیلی اتصال آزادراه‌های مذکور با یکدیگر است و کوتاه‌ترین مسیر به منظور اتصال مرکز و شمال کشور محسوب می‌شود.

این محور مواصلاتی به عنوان کمربندی غربی استان‌های تهران-البرز است و این محور به طول 80 کیلومتر شامل دو قطعه است که 45 کیلومتر آن در استان مرکزی و 25 کیلومتر دیگر آن در قزوین است و تا دقایقی دیگر با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان مرکزی افتتاح می‌شود.

قطعه"الف" از کیلومتر صفر بعد از پل جاده انشعابی و از آزادراه ساوه- همدان در استان مرکزی شروع و در کیلومتر 45+000 خاتمه پیدا می‌کند قطعه "ب" از کیلومتر 45شروع و تا کیلومتر 80 (سه راهی بوئین زهرا) خاتمه پیدا می‌کند این قطعه با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در دست اجرا است همچنین محور قزوین - بوئین زهرا به طول 60 کیلومتر در سنوان گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

عملیات احداثی این طرح از سال 1388 شروع شده و بعد از 7 سال به بهره‌برداری رسیده است، اعتبارات این پروژه 250 میلیارد ریال بوده که به‌طور کلی از محل اعتبارات ملی است و هیچ اعتبار استانی در احداث این طرح مصرف نشده است.

آخوندی در سفر یک روزه خود به استان مرکزی که امروز انجام شده 7 پروژه راه و شهرسازی را افتتاح می‌کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon