بیکاری جوانان، غده سرطانی رو به رشد در اروپا


بیکاری جوانان، غده سرطانی رو به رشد در اروپا

یک روزنامه سوئیسی درمطلبی به معضل بیکاری بالای جوانان در اروپا پرداخته و آن را یک غده سرطانی در حال رشد در جامعه اروپایی ارزیابی کرد که یک نسل در قاره سبز را در معرض خطر تباهی قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم روزنامه سوئیسی "تاگس آنسایگر" در مطلبی نوشت: در اروپا حدود هفت و نیم میلیون نفر جوانان زیر 25 سال شغلی ندارند. چشم اندازها برای دستیابی به یک شغل نیز بسیار بد است.

نویسنده در ادامه تصریح کرد: بیکاری بالای جوانان در اروپا یکی از بدبختی های بزرگ دوران ما است. بخصوص در جنوب این قاره یک نسل کامل در معرض تهدید تباهی قرار دارند. تاثیرات مضر چنین شرایطی تا مدت ها باقی خواهد ماند حتی اگر اوضاع زمانی بهبود یابد.

حدود 7.5 میلیون اروپایی زیر 25 سال هیچ کار و هیچ فرصتی برای آموزش ندارند. در سراسر اروپا بیکاری جوانان بالغ بر 21 درصد است. در یونان بیکاری جوانان حدود 50 درصد است و در اسپانیا کمی پایین تر. همچنین در برخی کشورهای اروپای میانه و شمالی مانند بلژیک، لهستان، ایرلند یا سوئد هم حداقل از هر پنج جوان یک نفر بیکار است و اگر آمارها را دقیقا مورد بررسی قرار دهیم شرایط بدتر از این است.

کارشناسان و سیاستمداران در این راستا اوضاع اروپا را تیره و تار ارزیابی می کنند.

"هانس دیتریش" از کارکنان موسسه تحقیقات شغل و بازار کار در نورنبرگ در یک بررسی می نویسد: خطر یک نسل تباه شده در اروپا به واقعیت وحشتناکی تبدیل می شود.

 "مارتین شولتز"، رئیس پارلمان اروپا نیز از یکی از ناراحت کننده ترین پدیده های دوران ما سخن به میان آورده است.

رئیس جمهوری فرانسه هم درباره رویگردانی شهروندان از اروپا به دلیل بیکاری بالا ابراز ترس و نگرانی کرده است.

"یان کلود یونکر" رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز بیکاری در اروپا را خطری برای صلح اجتماعی ارزیابی کرده است.

بر اساس اطلاعات اتحادیه اروپا هزینه های بیکاری جوانان با محاسبه کمک های حمایتی، کاهش بازده اقتصادی و درآمدهای مالیاتی تلف شده، سالانه حدود 150 میلیارد یورو است که 1.2 درصد تولید ناخالص ملی اروپا را شامل می شود.

در ادامه آمده است: بسیاری از جوانان بیکار اروپا همه چیز را درست انجام داده اند تا در دورانی بهتر بدون مسئله شغلی داشته باشند. آن ها تحصیل کرده اند، ترم های خارج از کشور را گذرانده اند، زبان خارجی آموخته اند. ایده آل آن ها نه انقلاب اجتماعی بلکه آسایش اجتماعی است. آن ها سخت کوش، بلند پرواز و منظم و پر تلاش هستند اما به جای اینکه به آن ها پاداش داده شود در برابر درهای بسته ای قرار می گیرند که روی آن نوشته شده است شما را اینجا نمی خواهیم.

آن ها همچنان در سن سی سالگی در خانه والدین خود زندگی می کنند چرا که نمی توانند یک آپارتمان مستقل تهیه کنند. آن ها شرم دارند که جوانی آنها در این روزگار بد رقم خورده است و در یک برزخ بین جوانی و بزرگسالی گیر افتاده اند.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت: غده سرطانی اجتماعی بیکاری جوانان همچنان رشد می کند و می تواند برای افراد مبتلا بعدها و بعد از یک زندگی فقیرانه دلسرد کننده همچنین سرنوشت فقر در دوران کهنسالی را رقم بزند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: شمار جوانان اروپایی بیکار از زمان شروع بحران مالی و اقتصادی به شدت افزایش پیدا کرده است که البته در کنار فاکتورهای اقتصادی فاکتورهای ساختاری نیز در ایجاد چنین شرایطی نقش دارند.

در بخش پایانی این مطلب آمده است: تعداد بی شمار جوانان بیکار اروپایی بخصوص از جنوب اروپا تنها یک راه را برای فرار از این بدبختی می بینند و آن هم مهاجرت است و در بهترین حالت آن ها مهاجرت به آلمان، انگلیس یا سوئیس را ترجیح می دهند. در اسپانیا سهم جوانان داوطلب برای مهاجرت 60 درصد و در ایتالیا بیش از پنجاه درصد است.

انتهای پیام/

   

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان