وزارت علوم به دنبال تبدیل دانشگاه‌ها به نسل سوم است


وزارت علوم به دنبال تبدیل دانشگاه‌ها به نسل سوم است

رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: وزارت علوم به دنبال تبدیل دانشگاه‌های نسل اول و دوم به دانشگاه‌های نسل سوم است.

مجید متقی‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت  اظهار داشت: آنچه امروزه در حوزه دانشگاه‌ها مطرح می‌شود این است که دانشگاه‌ها از آن نسل‌های مأموریتی قبلی خود که عمدتاً در حوزه آموزش به آن دانشگاه نسل اول و در حوزه پژوهش دانشگاه نسل دوم می‌گفتند،  عبور کنند.

وی افزود: امروزه یک شاخص دیگری وجود دارد که بیشتر مورد توجه قرارگرفته است که این شاخص را دانشگاه‌ها می‌توانند اجرایی کنند تا جزء دانشگاه‌های نسل سوم باشند، اکنون دانشگاه‌ها باید فکر جدید و طرح نو داشته باشند و به دانشگاه نسل سوم دانشگاه کارآفرین می‌گویند.

رئیس پارک علم و فناوری تصریح کرد: از زمانی‌که دانشجو شروع به تحصیل می‌کند، فضا، متد، مفاد و زمان آموزش باید طوری باشد که کل مجموعه به فضایی که دانشجو را بعد از فارغ التحصیلی به سمت کارآفرینی هدایت کند تبدیل شود.

معنای کارآفرینی این است که شخص توانمندی و قدرت ریسک انجام یک کار نو را داشته باشد، در ابتدا فرد باید استعدادهایی داشته باشد، اما تبدیل استعداد  از قوه به فعل به محیط مناسب نیاز دارد.

وی با بیان اینکه دولت‌های خیلی بزرگ و متورم دولت‌هایی هستند که چابک نیستند افزود: با توجه به فضایی که اکنون وجود دارد بهتر این است که دولت سبک‌بال باشد تا بتواند کشور را بهتر مدیریت کند.

متقی‌طلب گفت: اکنون وزارت علوم با این نگرش دنبال تبدیل دانشگاه‌های نسل اول و دوم به دانشگاه‌های نسل سوم است و برای این منظور باید سندی آماده باشد که در آن سند، هم برنامه و هرم کلی کار مشخص شود و هم نقشه راه تعیین شود که وزارت علوم متولی این امر است.

انتهای پیام/ج

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon