ایران و روسیه نقشه راه اجرای قرارداد اس ۳۰۰ را امضا کردند

ایران و روسیه نقشه راه اجرای قرارداد اس 300 را امضا کردند

یک مقام ارشد سرویس فدرال روسیه برای همکاری فنی نظامی تاکید کرد که تفاهمنامه مربوط به قرارداد عرضه سامانه های موشکی اس ۳۰۰ روسیه به ایران امضا شده است.

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام ارشد سرویس فدرال روسیه برای همکاری فنی نظامی به ریانوستی گفت: روسیه و ایران طی هفته جاری تفاهمنامه مربوط به اجرای قرارداد تحویل سامانه دفاع موشکی اس 300 را امضاء کرده‌اند.

این مقام روسی در ادامه افزود: طی هفته جاری، یک تفاهمنامه در خصوص قرارداد تحویل سامانه های دفاع موشکی اس 300 به ایران، بین دو طرف امضا شده است. این نوعی نقشه راه است. البته در این تفاهمنامه اشاره ای به زمان خاص، تعداد سامانه های دفاع موشکی و قیمت آنها نشده است.

ایران و روسیه در سال 2007 میلادی قراردادی را برای تحویل سامانه دفاع موشکی اس 300 به امضا رساندند ولی در سال 2010 میلادی در دوران دمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه قرارداد 800 میلیون دلاری فروش سامانه موشکی دفاع هوایی اس 300 را لغو کرد.

در آن زمان روسیه اعلام کرده بوده در راستای تحریم‌های مصوب شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان به خاطر برنامه هسته‌ای ایران، این اقدام را انجام داده است. در مقابل نیز تهران نیز شکوائیه‌ای را برای دریافت غرامت 4 میلیارد دلاری از روسیه به دادگاه داوری ژنو ارائه کرد.ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیرا دستور لغو ممنوعیت فروش سامانه دفاع موشکی اس 300 به ایران را صادر کرده است.
انتهای پیام

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان