ایران کمترین زندانی امنیتی را در جهان دارد

ایران کمترین زندانی امنیتی را در جهان دارد

رئیس سازمان زندان ها در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: قاطعانه می توان گفت که در مقایسه با دیگر کشورهای جهان ، ایران کمترین زندانی امنیتی را داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، اصغر جهانگیر در این دیدار با اشاره به جمعیت کیفری در زندان ها گفت : بیشترین زندانیان را جرایم مواد مخدر تشکیل می دهند که در این میان افراد معتاد باید در محیطی غیر از زندان درمان شوند و نباید به زندان بیایند.

مشاور رئیس دستگاه قضا موضوع افزایش تعداد زندانیان را طی سال های اخیر مورد اشاره قرار داد و گفت :افزایش جمعیت کیفری باعث افت کیفیت فعالیت های اصلاحی و تربیتی در زندان ها میشود و در حال حاضر بدنبال راهکارهایی برای کاهش جمعیت کیفری هستیم .

این مقام ارشد قضایی با تاکید مجدد به سخنان مقام معظم رهبری گفت : اصلاح قوانین ، استفاده از مجازات های جایگزین،نظام نیمه آزادی و استفاده از ظرفیت های قانون برای اعطای آزادی مشروط و مرخصی به زندانیان از جمله اقداماتی است که در این راستا در حال پیگیری و اقدام می باشد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه آغاز اجرای آزمایشی پابند های الکترونیکی را در دو استان کشور گام مهمی در اجرای مجازات های جایگزین و کاهش جمعیت کیفری دانست که تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های زندان بویژه در حوزه خانواده ها خواهد داشت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon