۶ شهید در حملات سعودی و تازه‌ترین موفقیت ارتش یمن

6 شهید در حملات سعودی و تازه‌ترین موفقیت ارتش یمن

منابع یمنی از ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مسکونی یمن و موفقیت ارتش و کمیته‌های مردمی در انهدام دو تانک متجاوزان و شکست آنها در بازپس‌گیری پایگاه نظامی دارالنصر خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه المسیره از شهادت یک زن و زخمی شدن دخترش در تجاوز جنگنده‌های سعودی به منطقه ولد مسعود در بخش سحار خبر داد.

از سوی دیگر پنج غیرنظامی بیگناه یمنی در حمله جنگنده‌های متجاوزان به منطقه دهوان در رازح واقع در استان صعده شهید شدند.

جنگنده‌های متجاوزان سعودی همچنین مناطق الزور و الاشراف در استان مأرب را هم بمباران کردند.

همزمان با تجاوزات مستمر سعودی‌ها به مناطق مختلف یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هم در اقدامی تلافی جویانه، پایگاه نظامی الحثیره عربستان را گلوله باران کردند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین یورش نظامیان سعودی به سمت پایگاه دارالنصر در الخوبه منطقه جیزان را که اخیرا به کنترل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمده، دفع کردند و پس از منهدم کردن دو تانک و یک خودرو زرهی نظامیان سعودی،آنها را وادار به فرار کردند.

نظامیان سعودی درصدد بازپس گیری پایگاه نظامی دارالنصر عربستان در منطقه جیزان بودند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانسته‌اند آن را به کنترل خود درآورند.

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در استان لحج

خبرنگار المیادین از کشته و زخمی شدن چندین تن در پی انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه صبر در استان لحج در جنوب یمن خبر داد.

جزئیات عملیات شکست خورده ارتش عربستان

به گزارش تسنیم، یک منبع نظامی یمنی به خبرگزاری رسمی یمن گفت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند  حمله نظامیان سعودی با پشتیبانی ده‌ها خودرو زرهی که با هدف بازپس گیری پایگاه نظامی دارالنصر در الخوبه منطقه جیزان انجام شد، دفع کنند.

این منبع افزود نظامیان ارتش عربستان با بیش از 20 خودرو زرهی درصدد بازپس گیری پایگاه دارالنصر در الخوبه منطقه جیزان بودند اما در برابر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی شکست خوردند.

این منبع گفت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، چند خودرو و تانک متجاوزان را منهدم کردند.

به گفته این منبع، نظامیان سعودی که در بازپس گیری پایگاه دارالنصر ناکام ماندند، پا به فرار گذاشتند.

این منبع افزود نیروهای ارتش یمن یک دستگاه تانک سعودی را در منطقه الخوبه به غنیمت گرفتند که چهارمین تانکی به شمار می‌رود که در منطقه الخوبه در جیزان عربستان(که مردم یمن آن را متعلق به خود می‌دانند که از چند دهه پیش در اشغال آل سعود است) به غنیمت گرفته  اند.

این منبع گفت یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی‌ یمن هم با پنج موشک مرکز آموزشی ارتش عربستان در نجران و یک منطقه دیگر را با سه موشک هدف قرار دادند و تجمعات دشمن سعودی را همچنان هدف قرار می‌دهند و تا کنون خسارت‌های سنگینی به دشمن وارد کرده اند.

خبرگزاری رسمی یمن همچنین گزارش داد جنگنده های متجاوز سعودی، هشت بار به مناطق مختلف در جنوب شهر مأرب حمله کردند.

یک منبع در استان مأرب یمن گفت جنگنده های متجاوز منطقه المئه در جنوب شهر مأرب را بمباران کردند که خسارت‌هایی به منازل مردم وارد شد.

جنگنده‌های سعودی همچنین مناطق الجفینه،السایله و البلق را در راستای پشتیبانی تروریست‌های القاعده و مزدوران متجاوزان سعودی بمباران کردند.

خبر دیگر اینکه اتحادیه اروپا حملات مزدوران سعودی به دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در شهر عدن یمن را محکوم کرد.

المسیره هم از موفقیت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منهدم کردن دو دستگاه تانک آبرامز و دو خودرو نظامی برادلی ارتش عربستان در آستانه پایگاه نظامی"قوی" در منطقه جیزان عربستان(یمنی‌ها، جیزان،عسیر و جازان را مناطقی اشغال شده از سوی آل سعود می‌دانند)
انتهای پیام/
 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان