۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان شهرستان گرمی تخصیص یافت


4 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان شهرستان گرمی تخصیص یافت

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان گرمی گفت: امسال بیش از ۴ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت وافراد نیازمند در شهرستان گرمی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی نوروزی در جلسه بررسی اقدامات حمایتی کمیته امداد در راستای توانمندی مددجویان شهرستان گرمی اظهار داشت: امسال بیش از 4 میلیارد و 380 میلیون ریال در قالب تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت وافراد نیازمند در شهرستان گرمی پرداخت شده و با پرداخت این مقدار تسهیلات 60 فرصت شغلی در سطح شهرستان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 2 میلیارد و 210 میلیون ریال از این مبلغ از محل منابع بانکی پرداخت شده است، افزود: نزدیک به 2 میلیارد و 170 میلیون ریال نیز از محل منابع امدادی در اختیار خانواده‌های تحت حمایت قرار گرفته است.

نوروزی با بیان اینکه برای پایداری و جلوگیری از انحرافات شغلی ایجاد شده این طرح‌ها به صورت دوره‌ای مورد بازدید قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در مدت امسال از طرح‌های اشتغال ایجاد شده، یک هزار و 715 مورد بازدید به عمل آمده و راهنمایی‌هایی لازم در این حوزه ارائه شده است.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان گرمی یکی از اهداف مهم پرداخت تسهیلات خودکفایی را ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند دانست و بیان کرد: کمک به کارآفرینی مددجویان می‌تواند علاوه بر خوداتکایی و ارتقای اعتماد به نفس، استقلال اقتصادی آنان را نیز فراهم آورد.

وی با بیان اینکه 27 نفر از نوعروسان تحت حمایت این نهاد از کارگاه آموزشی آشنایی با مسائل خانواده بهره‌مند شدند، گفت: با توجه به اهمیت بحث آموزش نوعروسان تحت حمایت قبل، حین و بعد از ازدواج و تأثیر آن در استحکام بنیان خانواده این کارگاه آموزشی برگزار شده است.

نوروزی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی با هدف دوام و استحکام ازدواج زوج‌ها در بین جوانان تحت حمایت این نهاد برگزار شده است، اظهار کرد: نوعروسان تحت حمایت با شرکت در این کارگاه آموزشی از نظرات و مطالب اساتید و کارشناسان فرهنگی این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان گرمی بیان کرد: این کارگاه آموزشی به مدت 3 روز برای نوعروسان برگزار شده و شرکت‌کنندگان در این دوره‌ مطالب ارزنده‌ای را در زمینه‌های مسائل دینی و مذهبی، اجتماعی و فرهنگی، بهداشت فردی و روانی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی آموزش دیده‌اند.

وی افزود: ارائه‌ مشاوره و آموزش‌های لازم برای زوج های جوان سبب شده است تا درصد طلاق در بین خانواده‌های کمیته‌ی امداد در حد بسیار پایینی قرار گیرد، به طوری که از ابتدای سال گذشته تاکنون هیچ طلاقی در بین مددجویان تحت حمایت شهرستان گرمی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon