فابیوس: توافق هسته‌ای صلح و ثبات در خاورمیانه را افزایش می‌دهد

فابیوس: توافق هسته‌ای صلح و ثبات در خاورمیانه را افزایش می‌دهد

وزیر خارجه فرانسه در جمع سفرای این کشور از توافق هسته ای با ایران حمایت کرد و آن را تسهیل کننده صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری کویت وزیر خارجه فرانسه در جمع سفرای این کشور از توافق هسته ای با ایران حمایت کرد و آن را تسهیل کننده صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه دانست.

لوران فابیوس روز گذشته با اشاره به راهکار دیپلماتیکی که منتهی به " توافق محکم" برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران شد افزود:  اجرایی شدن توافق موفقیت چشمگیری خواهد بود.

فابیوس گفت که طی 12 سال اخیر نسبت به فعالیت های هسته ای ایران نگرانی، تردید و ابهامات زیادی وجود داشت اما یک رویکرد "سازنده اما قاطع" از سوی جامعه بین المللی به توافقی منتهی شد که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای و اشاعه هسته ای در منطقه بی ثبات خاورمیانه خواهد شد.

فابیوس همچنین درباه بحران سوریه گفت که مشکلات بی نهایت هستند اما راهکار دیپلماتیک است و "لازم است که راه حلی با حضور عناصری از دولت بشار اسد- بدون بشار اسد- پیدا شود. و این عناصر نظام سوریه باید با معارضان سوری غیر تروریست به توافقی دست یابند."

فابیوس گفت فرانسه با کشورهای مختلف درباره سوریه گفتگو داشته است و همچنان در حال گفتگو با آمریکا، اعراب، روسیه، ترکیه و ایران هستند.

وزیر خارجه فرانسه عملیات های نظامی علیه داعش در منطقه را لازم اما ناکافی خواند و گفت در هر دو عرصه نظامی و سیاسی علیه داعش نیازمند تقویت نیروها هستیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان