بنیاد رودکی با چاشنی پول و موقعیت مناسب

بنیاد رودکی با چاشنی پول و موقعیت مناسب

حضور یکباره یک نمایش در تالار وحدت به نحوی صحبت منتقدان بنیاد رودکی را ثابت می‌کند.آن‌ها مدعی بودند که «مدیران بنیاد تنها به دنبال منابع مالی هستند و حتی اگر موقعیتش پیش بیاید از تالار وحدت به عنوان تالار عروسی بهره مالی می‌برند.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نمایش «کالیگولا» به کارگردانی همایون غنی‌زاده که قرار بود در سالن هما روی صحنه برود، سر از تالار وحدت در آورد.

این نمایش که در پی بسته شدن سالن هما که عده‌ای آن را پلمب شده می‌خواندند، متوقف شده بود. این نمایش پس از طرح مسائل این تماشاخانه به سالن خود بازنگشت و این ابهام را ایجاد کرد که سالن هما دوباره دچار مشکلی شده است که البته این موضوع را مدیر تولید این نمایش رد می‌کند.

مدیر تولید نمایش «کالیگولا» در این رابطه می‌گوید: «مشکل این ساختمان حل شده و در حال طی مراحل اداری هستیم. با این حال موقعیتی پیش آمد که «کالیگولا» را در تالار وحدت اجرا کنیم و پس از پایان مدت زمان اجرا به سالن هما برمی‌گردیم.»

در دوران مدیریت پر حاشیه بهرام جمالی بسیاری از هنرمندان برجسته منتظر ورود به تالار وحدت بوده و هستند؛ اما همواره پاسخ آن‌ها این بوده است که اکنون موقعیت اجرا برایشان فراهم نیست، اما به یکباره موقعیت اجرا برای یک نمایش که همزمان سالنی دیگر را هم رزرو دارد ایجاد می‌شود، اتفاقی که به زعم بسیاری عجیب به نظر رسید. گویا سمبه رابطه بسیار پر زور است.

حضور یکباره نمایش «کالیگولا» در تالار وحدت، بار دیگر نشان داد که مدعای منتقدان مدیریت این تالار می‌تواند تا حدی قابل پیگیری باشد. آن‌ها مدعی هستند که «بنیاد رودکی هیچ برنامه مشخصی ندارد و تصمیمات در این بنیاد براساس سلیقه‌ها و روابط شکل می‌گیرد.» این اتفاقات باعث شده که صحبت منتقدان این بنیاد جانی تازه به خود بگیرد. منتقدانی که می‌گویند «مدیران بنیاد رودکی تنها به دنبال منابع مالی هستند و حتی اگر موقعیتش پیش بیاید از تالار وحدت به عنوان تالار عروسی هم بهره مالی می‌برند.»

به هر حال نمایش «کالیگولا» خواسته‌ یا ناخواسته در روند مدیریتی بنیاد رودکی قرار گرفته و قرار است در این تالار وحدت روی صحنه برود. اگر قرار باشد بنیاد رودکی با چنین بی‌برنامه‌گی که منتقدان به آن معتقدند؛ جلو برود در آینده چه مشکلات و خرابی‌هایی در انتظار تالار وحدت است؟ آیا مدیریت جمالی و سعید‌ی‌پور همچنان حاشیه‌ای پر رنگ برای وزارت‌ جنتی خواهد بود؟ این‌ها سوال‌هایی است که سخنگوی وزیر ارشاد هم تاکنون به آن پاسخی قانع کننده نداده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران