پروژه ایستگاه پمپاژ آب چال مور و چاه تلخ باشت با حضور وزیر کشاورزی افتتاح شد

پروژه ایستگاه پمپاژ آب چال مور و چاه تلخ باشت با حضور وزیر کشاورزی افتتاح شد

پروژه ایستگاه پمپاژ آب چال مور و چاه تلخ باشت با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از باشت، دقایقی پیش با حضور وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی، پروژه ایستگاه پمپاژ آب چال مور و چاه تلخ باشت به بهره‌برداری رسید.

رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آئین، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح تأمین آب اراضی 300 هکتار از اراضی شیب‌دار دیم منطقه چال مور و چاه تلخ شهرستان باشت و استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش تولید کشاورزان و بهره‌برداران منطقه است.

جعفر گوهرگانی افزود: کاهش محرومیت منطقه و جلوگیری از فرسایش خاک از دیگر اهداف اجرای طرح ایستگاه پمپاژ آب چال مور و چاه تلخ باشت بوده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه در سال 1387 آغاز شد، گفت: تعداد خانوار بهره‌بردار از این طرح 150 خانوار بوده است.

رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به برخی مشخصات فنی و عملیات اجرایی این پروژه اشاره کرد و افزود: احداث ایستگاه پمپاژ باده‌ای 240 لیتر بر ثانیه، احداث و تکمیل تأسیسات مکانیکی، احداث خط انتقال، احداث تأسیسات برقی و شبکه برق شامل ساختمان برق، تقویت شبکه برق و احداث استخر ذخیره آب از جمله مشخصات فنی و عملیات اجرایی این پروژه است.

گوهرگانی با اشاره به اینکه میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه 65 هزار و 380 میلیون ریال بوده است، خاطرنشان کرد: این پروژه برای 60 نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon