سیف: پیش‌نویس لایحه بانکداری بدون ربا تنظیم شد


سیف: پیش‌نویس لایحه بانکداری بدون ربا تنظیم شد

رئیس کل بانک مرکزی در بوشهر با بیان اینکه لایحه بانکداری بدون ربا تنظیم شده است گفت: بر این اساس پیش نویسی در بانک مرکزی در ارتباط با بازنگری قانون بانکداری بدون ربا تهیه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ولی‌الله سیف صبح امروز در نشست با امام جمعه بوشهر با اشاره به دست‌آورد دولت در عرصه سیاست خارجی و اقتدار ایران اسلامی در این عرصه اظهار داشت: در مذاکرات هسته‌ای با دیپلماسی قوی، دنیا جایگاه مهم ایران را درک کرده و تاریخ کشور تاکنون سابقه این چنین دپیلماسی در حوزه خارجی را نداشته است.

وی با بیان اینکه در این مذاکرات ایران توانست به دستاوردهای ارزشمند و قابل افتخاری در برابر شش قدرت بزرگ جهاتی دست یابد گفت: با توجه به شرایط تحریم و با وجود محدودیت‌های بین المللی برای اقتصاد، نظام بانکی مسیر رشد و توسعه را برای خود هدف‌گذاری کرد و خوشبختانه با مدیریت صحیح دولت یازدهم، تحریم‌ها مانعی در این مسیر ایجاد نکرد.

رئیس کل بانک مرکزی با یادآوری کاهش تورم 40 درصد به حدود 15 درصد و رشد اقتصادی مثبت در دو سال اخیر تاکید کرد: در بعد رشد اقتصادی در سال های 91 و 92 در هشت فصل متوالی رشد منفی در کشور وجود داشت که خوشبختانه در چهار فصل سال 93 رشد مثبت را تجربه کردیم.

رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه در زمان شروع فعالیت کار دولت یازدهم بازار ارز متلاطم بود و نوسانات شدیدی داشت افزود: این عامل تاثیر مخربی بر اقتصاد کشور داشت، که در 18 ماهه منتهی به مرداد ماه 94 در مقایسه با 18 ماه قبل آن دامنه نوسانات ارز 54 درصد کاهش یافت.

سیف تاکید کرد: بهترین نرخ برای دلار نرخ منجر به رشد تولید، اشتغال و توسعه صادرات کشور شود.

وی با بیان اینکه این کاهش نوسان جرأت سر‌مایه گذاری را به تولید کنندگان اعطا و اقتصاد را قابل پیش بینی کرده است گفت: قیمت ارز در بازار ثبات نداشت و به همین سبب تاثیر نامطلوبی در اقتصاد گذاشته بود به‌گونه‌ای که در اقتصاد کشور ابهام ایجاد کرده بود که تصمیم گیری را دچار مشکل کرده بود.

سیف به رضایت‌مندی رهبر معظم انقلاب اسلامی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت: معظم‌له در زمینه‌های سیاست خارجی و ثبات اقتصادی، اظهار رضایت کردند که پشتوانه مهمی برای دولت و بانک مرکزی است.

رئیس کل بانک مرکزی درباره بانکداری بدون ربا با یادآوری تصویب قانون بانکداری بدون ربا در شهریور ماه سال 62 گفت: بانکداری بدون ربا از لحاظ تطابق با شرع مشکلی ندارد لیکن در مرحله اجرا و عمل در برخی موارد شاهد ایراداتی هستیم که می‌توان با روش‌های مختلفی در این زمینه انضباط ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه لایحه بانکداری بدون ربا تنظیم شده است تصریح کرد: بر این اساس پیش‌نویسی در بانک مرکزی در ارتباط با بازنگری قانون بانکداری بدون ربا تهیه شده است که امیدواریم در قالب لایحه قانونی و به پیشنهاد مشترک وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon