کاهش حمایت عمومی از حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه

کاهش حمایت عمومی از حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه

نتایج جدیدترین نظرسنجی حاکی است که میزان حمایت مردم ترکیه از حزب عدالت و توسعه کاهش یافته و این حزب ظاهرا نمی تواند در انتخابات آتی آراء کافی را برای تشکیل دولت تک حزبی به دست آورد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نظرسنجی موسسه "گزیچی" نشان می دهد حزب عدالت و توسعه ترکیه در انتخابات اول نوامبر تنها از حمایت 38.9 درصد رای دهندگان برخوردار خواهد بود که این رقم برای تشکیل دولت تک حزبی کافی نخواهد بود.

حزب عدالت و توسعه در انتخابات ژوئن 40.7 درصد آرا را به دست آورده بود. این نظرسنجی افزود: میزان حمایت از حزب سکولار جمهوریخواه ترکیه نیز به بیش از 27.8 درصد افزایش یافته و حزب ملی ترکیه نیز از حمایت 16.3 درصدی برخوردار است. حزب دموکراتیک خلق کرد نیز بیش از 13.5 درصد آرا را در اختیار دارد.

حزب عدالت و توسعه در انتخابات ژوئن برای نخستین بار از سال 2002 میلادی اکثریت مطلق کرسی های پارلمانی را از دست داده است ولی در انتخابات اخیر همچنان بیشترین کرسی را کسب کرده است.

منتقدان اردوغان بر این باورند که وی ترجیح می داد مذاکرات مربوط به تشکیل دولت ائتلافی به بن بست برسد تا وی بتواند انتخابات دیگری را برگزار کند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان