آیت الله علم الهدی: دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی روز به روز در حال افزایش است

آیت الله علم الهدی: دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی روز به روز در حال افزایش است

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی روز به روز در حال افزایش است گفت: انگلیس عامل اجرایی دشمنی استکبار علیه ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌ نخست نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: کلام ما در خطبه اول، درباره تبیین انسان الگویی قرآن در انسان زیستی است و تفسیر آیات شریفه سوره مبارکه انسان؛ دو رویکرد در این زمینه وجود دارد که مورد بررسی قرار گرفت و براساس یکی از آنها، امیرالمومنین انسان الگوی و ممتاز قرآنی معرفی شده است.

وی گفت: وجود اقدس امیرالمومنین، هدایتش یک هدایت ویژه است زیرا وی یک انسان ممتاز الگویی قرآن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امامت یک انسان در صورتی محقق می‌شود که هدایت وی با امر خدا انجام شود و مقصود از این امر چیست و این معنا در آیه دیگری در قرآن در سوره یاسین معرفی و مشخص شده است.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: در این آیه آمده امر خدا این است که وقتی اراده کند چیزی وجود پیدا کند آن چیز وجود پیدا می‌کند، امیرالمومنین هدایتش، یک هدایت ساختاری است و این گونه نیست که ایشان به صورت یک انسان عادی به دنیا بیاید و سپس در مسیر دین قرار بگیرد تا به مقام امامت برسد.

وی با اشاره به اینکه هدایت حضرت علی(ع) ساختاری است بیان کرد: انسان الگویی قرآن یک موجود ویژه ای است که با ساختار مخصوصی خلق شده است، اینجا نکته‌ای وجود دارد و آن این است که ایا امامت انتصابی است و یا انتخابی؟ امامت ساختاری است و امام را، خداوند امام می‌سازد.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: چرا دیگران را خداوند این گونه خلق نکرد و این ساختار ویژه چرا مخصوص امیرالمومنین(ع) است و روایتی از امام صادق(ع) در این زمینه وجود دارد که پاسخگو است. ایشان خلقت ویژه امام علی(ع) را ناشی از این می‌دانند که خداوند آگاه بود که امیرالمومنین(ع) چه موجودی است و کل این خصائل را در پای عبودیت خداوند می‌ریزد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه امیرالمومنین(ع) در برابر رضای خداوند همواره تسلیم بود اظهار داشت: ذات مقدس پروردگار حکیم است و این حکمت اقتضا می‌کند این ماهیت را در هر موجودی قرار ندهد و این خصوصیت را درباره امیرالمومنین می‌داند و لذا فقط علی(ع)، علی شد.

امام جمعه مشهد مقدس در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس  با گرامیداشت هفته دولت و شهیدان باهنر و رجایی گفت: در هفته دولت ولو این هفته در حقیقت با یک یادمان نسبت به یک حادثه تلخ هفته دولت نامیده شده و داغ دو عنصر خدمتگزار با جنایت منافقان بر دل ملت نهاده شد و دو نیروی ارزشمند از انقلاب و نظام گرفته شد و بسیار حادثه تلخ و ناگواری بود.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به فعالیت‌ها و خدمات میراث‌بران رجایی و باهنر در دولت خدمتگزار انجام می‌دهند این تلخی مبدل به شیرینی می‌شود، مقام معظم رهبری فرمودند هفته دولت عید دولت است.

وی افزود: عناصری که با اراده مردم مدیریت کشور را به عهده گرفته‌اند در هفته دولت خدمات خود را بیان می‌کنند و این هفته برای مردم و دولتمردان عید است، این دولت الحمدلله خدمات شایانی داشته است و عزیزان ما روز و شب در فعالیت و خدمت به مردم بوده‌اند و با همه نارسایی‌هایی که دنیا و منطقه را احاطه کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: برادران امروز در مصر تظاهرات نان راه انداخته‌اند و در سوریه شب که می‌خوابند مشخص نیست فردا تمام آن خانواده با هم باشند، اما در کشور ما امنیتی وجود دارد و با فعالیت این عزیزان محقق شده است و مقام معظم رهبری فرمودند مردم در جریان این خدمات قرار بگیرند و آمار و نمادی از مجموعه خدمات از سوی معاون رئیس جمهور به مردم مشهد ارائه شد.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: گزارش آقای نوبخت دو جنبه داشت: جنبه نخست گزارش به امام رضا(ع) بود که مالک این کشور است زیرا این کشور متعلق به امام رضا(ع) است؛ این امنیت ناشی از برکات آن امام است، در مرحله دوم نیز این گزارش به مردم ارائه شد و ما برحسب وظیفه انسانی خود از این خدمات تشکر می‌کنم.

وی گفت: نکته‌ای که دولتمردان باید به آن توجه کنند این است که در عرصه مدیریت اجرایی اقدامات زیادی صورت می‌گیرد اما باید این اقدامات را مردم در زندگی خود حس کنند، برای مثال طرح تحول سلامت که دولت مدیریت کرد مردم در زندگی خود حس می‌کنند و به بیمارستان که مراجعه می‌کنند مدیریت دولت در طرح تحول سلامت را حس می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: فعالیت و برنامه ریزی اقتصادی از نظر کاهش تورم، مهار نوسانات اقتصادی و خروج از رکود در عرصه مدیریت انجام شده اما مردم در زندگی خود حس نمی‌کنند زیرا روز به روز ارزاق گران تر می‌شود.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: عزیزان ما در دولت به نحوی برنامه را اجرا کنند که با یک مدیریت جامع، عین این برنامه در زندگی مردم قابل احساس باشد امروز در بازار کشور دچار یک نابسامانی هستیم؛ زیرا هر عنصری از هر گوشه‌ای هر مظلمه‌ای که می‌خواهد را انجام می‌دهد.

وی گفت: این مدیریت باید به نحوی انجام شود که مردم برکات آن را ببینند، حق این دولت و رئیس جمهور برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در ابعاد مدیریت کشور در سیاست داخلی و خارجی است اما در این واقع سکانداری یک کشتی است، آن ناخدایی که کشتی را سکانداری می‌کند گاهی کشتی دچار چالش‌هایی می‌شود که سرنشینان را با وحشت روبه‌رو می‌کند، در مسئله مذاکرات دو سال مذاکره شد و مقام معظم رهبری نیز تیم مذاکره کننده را تائید کردند و اینها سربازان نظام در جبهه سیاست خارجی هستند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی روز به روز در حال افزایش است تصریح کرد: این دشمنی ما را به این نتیجه می‌رساند که دشمن از هر نزدیکی برای توسعه خصومت خود استفاده می‌کند و هراس داریم این توافق بستر این قضیه شود، این یک تحلیل و نظریه نیست بلکه حرف و اظهارات خودشان است؛ اندیشکده‌ آمریکن اینترپرایز در گزارش خود نوشته باراک اوباما امیدوار است توافق هسته‌ای منجر به تغییر ماهوی جمهوری اسلامی شود.

وی افزود: اینها خواب نابودی ما را می‌بینند، اینها ایده براندازی نظام را دارند و این اظهارات خودشان است و تحلیل بنده نیست؛ وزیر خارجه انگلستان به این مملکت آمده و بلافاصله در همین خاک مصاحبه می‌کند و می‌گوید به این نتیجه رسیده‌ایم که سیاست ایران در قبال اسرائیل تغییر کرده است.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: این خواب اینهاست، در دنیا کیست که نداند انگلیس عامل اجرایی دشمنی آمریکا و صهیونیسم با ایران است و پایگاه دشمنی خود را نیز باز کردند، سفارتخانه‌ای که سابقه صدها جنایت دارد و ضربات زیادی بر استقلال کشور زده شده است و نمونه آخر آن فتنه 88 است.

وی گفت: این نگرانی‌ها باید به وسیله برنامه‌ریزی و تدبیر در آینده از مردم برطرف شود و به نحوی شود که در صفحه دلها و مغزها باقی نماند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon