موزه‌های جهان باید در محکومیت حمله تروریست‌ها به میراث باستانی سوریه بسته شود

موزه‌های جهان باید در محکومیت حمله تروریست‌ها به میراث باستانی سوریه بسته شود

وزیر گردشگری سوریه با اشاره به تاریخ، فرهنگ و تمدن ریشه دار این کشور تاکید کرد که تروریسم تکفیری توان تاثیر بر تمدن هفت هزار ساله سوریه را ندارد و تمامی موزه‌های جهان باید در محکومیت جنایت تروریست‌ها علیه میراث باستانی سوریه بسته شود.

"بشر الیازجی" در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در حاشیه تجمع اعتراض آمیز علیه جنایت تروریست‌ها در شهر باستانی تدمر سوریه گفت: یک نیروی تروریستی زود گذر نمی‌تواند براین تاریخ ریشه دار در سوریه تاثیر بگذارد.

گروه تروریستی داعش اخیرا تعدادی از بناهای باستانی شهر تدمر بویژه معبد بعل شمین را ویران و خالد اسعد باستانشاس سرشناس این شهر را اعدام کرد.

وزیر گردشگری سوریه در گفت وگو با خبرنگار تسنیم افزود: این تروریسم تکفیری نمی‌تواند بر هفت هزار سال تمدن سوریه تاثیر بگذارد.

وی محکومیت‌ها علیه ویران کردن آثار باستانی و تمدنی بشریت را کافی ندانست و تاکید کرد: امروز باید همه موزه‌های جهان برای محکوم کردن (جنایات تروریست‌های تکفیری علیه میراث باستانی سوریه) بسته شود.

الیازجی در حاشیه تجمع اعتراض آمیز علیه جنایت های تروریست ها در شهر باستانی تدمر تاکید کرد: این تجمع پیامی به دولت‌های حامی و پشتیبانی مالی این تروریسم و دولت‌های سکوت کرده در قبال این تروریسم است که امروز به تاریخ بشریت آسیب می‌رساند.

وی افزود: ما امروز از دمشق بر این نکته تاکید می‌کنیم که سوریه همانند گذشته تابنده خواهد بود و معبد "بعل شمین" در تاریخ و خاطره بشریت و جهان جاودانه باقی خواهد ماند.

الیازجی با اشاره به انهدام معبد بعل شمین توسط عناصر گروه تروریستی داعش در شهر تدمر گفت: امروز تعرض تروریسم تکفیری به تاریخ این معبد افزوده شد و ما نیز به تاریخ این معبد خواهیم افزود که سوری ها آن را دوباره بنا و با تجربیات علمی و بازوان فرزندان پیروز خود بازسازی کردند. این معبد بار دیگر همانند گذشته خواستگاه گردشگران سراسر جهان خواهد بود.

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: این تروریسم تکفیری نمی تواند بر هفت هزار سال تمدن تاثیر بگذارد و یک نیروی (تروریستی) زودگذر نمی توان بر این تاریخ ریشه دار سوریه تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان