بزرگترین مرکز سرطان‌شناسی کشور در مازندران راه‌اندازی می‌شود


بزرگترین مرکز سرطان‌شناسی کشور در مازندران راه‌اندازی می‌شود

استاندار مازندران از راه‌اندازی بزرگترین مرکز سرطان‌شناسی کشور در استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، ربیع فلاح جلودار پیش از خطبه‌های نمازجمعه ساری با بیان اینکه پنجمین روز هفته دولت به عنوان روز معنویت و خدمت‌گذاری نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: این هفته فرصتی است که مسئولان  دست‌آوردهای دولت را برای مردم بازگو کنند.

استاندار مازندران گفت: در هفته دولت 762  پروژه به ارزش 471 میلیارد تومان در استان مازندران افتتاح کردیم و همچنین 203 پروژه در بخش های مختلف خدماتی و محرومیت زدایی توسط قرارگاه کوثر انجام گرفت.

فلاح از افتتاح طرح‌های شیلاتی هفته در استان خبر داد و افزود: نیروگاه بزرگ سیاه‌بیشه که 200 مگاوات برق تولید می کند با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان به ‌بهره برداری می‌رسد.

 وی ادامه داد: 126 پروژه در مرکز استان هفته دولت افتتاح شده است و در شهر ساری همواره کمبود آب داشتیم  در سال جدید مجتمع آب‌رسانی سد شهید رجایی به‌بهره برداری می‌رسد تا مشکل کمبود آب ساری برطرف شود.

مقام عالی دولت در مازندران افزود: یکی از معضلات شهرستان ساری پل سمسکنده بود که فاز اول آن راه اندازی شده و فاز دوم  نیز در سال 94 به‌بهره برداری خواهد رسید.

فلاح با بیان اینکه در سال 94 بودجه ما نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، افزود: ما باید در ارتباط با بودجه دولتی تلاش کنتیم ولی این اعتبارات جوابگوی نیاز استان نیست.

وی با بیان اینکه نباید برای تکمیل پروژه‌های عمرانی منتظر خزانه دولت باشیم، افزود: باید از توان بخش خصوصی در حوزه تکمیل و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی و ورزشی استفاده کنیم.

استاندار مازندران با اعلام اینکه هفت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی طی یک سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: دولت در بخش توسعه زیرساخت‌های ورزشی، بودجه استانی بخش ورزش را افزایش داده است.

فلاح با بیان اینکه بالغ بر 38 میلیارد تومان از محل طرح‌های استانی و بیش از 200 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، پروژه های نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد، افزود: عزم استان برای تکمیل طرح های نیمه تمام خصوصا پروژه های ورزشی جدی است و در این راستا با توجه به این که مازندران، خدمات ملی ارایه می کند، نیازمند توجه دولت هستیم.

استاندار مازندران افزود: بیش از 400 هزار نفر در استان که مشکل طرح بیمه‌ای داشته‌اند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، افزود: مردم دیگر  نگرانی هزینه درمانی ندارند و به راحتی درمان می‌شوند.

وی با بیان اینکه در بخش درمانی و بهداشتی اقدامات خوبی انجام گرفت، افزود:  150 خانه بهداشت در استان احداث شده است و استان مازندران رتبه برتر در استان‌های کشور در حوزه بهداشت و درمان کسب کرده است.

فلاح گفت: بزرگترین مرکز جامع سرطان کشور با تعداد 100 تخت‌خواب در مرکز استان احداث می‌شود و پیوند مغز استخوان نیز در استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه 22 درصد اشتغال و 10 درصد تولید ناخالص ملی کشور در بخش کشاورزی استان مازندران است، گفت:  رئیس جمهور در مهر ماه امسال به استان سفر می کند  وی یکی از خواسته‌ها ما مهار آب‌های سطحی از دولت تدبیر و امید است.

استاندار مازندران با بیان اینکه اجرای طرح‌های نیمه تمام آب‌های شرب و زراعی می‌تواند تحولی عظیمی در استان به‌وجود بیاورد، تصریح کرد: شبکه‌های که نیاز آب‌رسانی و تجهیز  و نوسازی اراضی کشاورزی را تامین می‌کند باید در اولویت قرار گیرد.

فلاح با اشاره به وجود هزارو 70 مرکز آموزشی در استان، تصریح کرد: بیش از 60 هزار نفر می‌توانند در مراکز فنی و حرفه‌ای استان آموزش‌های کارآفرینی را  فرا گیرند

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon